Îşi zice Abjectu

Pe unii, blogul lui îi oripilează (nu întîmplător îşi zice Abjectu). Alţii au găsit pe blogul lui un text cu reală valoare literară şi dramatică, l-au selecţionat pentru poiectul „Blog The Theatre”, vor monta o piesă şi vor merge cu ea la Graz, la „Blog The Theatre Festival”.

Am profitat de faptul că Abjectu mi-e coleg la „Adevărul” şi i-am luat un interviu. Iată cîteva fragmente:

– De ce postezi aşa de rar pe blog?
– Nu mă interesează sa-mi cultiv blogul, să-l ţin la zi, să-l promovez etc. Nu m-a interesat ideea de trafic, nu mi-am pus nici contor. Nu mă uit deloc pe topuri – cum e de exemplu un prieten de-al meu care din sfert în sfert de oră verifică pe mobil pe ce loc a ajuns blogul lui în top. Şi însemnările mele sînt atipice, sînt prea lungi şi deci mai greu de citit. De fapt, eu nu mă consider blogger. Mai degrabă e fiu-meu blogger, care are 9 ani, e pe calculator tot timpul şi are şi el blog.

– Zici că ai un fiu. Trebuie să înţeleg că teribilul Abjectu e familist?
– Da, sînt familist convins şi îmi iubesc foarte mult copilul. Eu spun întotdeauna că singurul lucru extraordinar care mi s-a întîmplat mie în viaţă a fost să o găsesc pe soţia mea, care a devenit mama copilului meu.

– Post-ul care a fost ales este cel despre tampoanele parfumate. Care este istoria scrierii acestui post?
– Însemnarea respectivă se leagă tot de ipocrizia femeilor. E vorba că nu recunosc unele lucruri fireşti, e vorba de dorinţa lor de a ascunde unele chestii, e vorba de ideea de tabu. În nebunia asta de timp în care trăim, ce mai poate să fie tabu? Nici moartea nu mai e tabu! Acum totul este pe faţa, dar noi continuăm să ne ascundem. Ştii? Merg cu brăcinarii daţi în jos şi cu chiloţii pînă sub coaste, la vedere. Dacă, de exemplu, le spui ceva de chiloţii lor („ce dantelă drăguţă ai” etc.), te trezeşti că eşti făcut mojic.

– Din cîte am înţeles din textul tău, a fost o experienţă destul de traumatizantă.
– Da, a fost traumatizantă. Ceea ce poate părea o glumă – chestiunea mirosului asociat cu zonele intime – s-a dovedit a fi o problemă peste care persoana care era delegată din partea clientului nu a putut trece. E vorba de acea orcă, de acea doamnă cumplit de grasă şi cumplit de încăpăţînată. A fost traumatizant că toate aceste discuţii s-au întins pe o perioadă mare, de aproape trei săptămîni, timp în care zi de zi ne poticneam în acelaşi punct, iar blocajul doamnei respective a împins lucrurile la paroxism. După ce am ieşit din războiul ăsta de uzură, încercînd să înţeleg de ce este un om atît de opac şi limitat, am avut o revelaţie – după cum scriu şi în finalul textului meu. Am înţeles-o pe doamna aceea şi ea a devenit în mintea mea un simbol. Şi asta e morala întregii poveşti. Trăim o viaţă de nebunie, sîntem în mijlocul torentului, nu mai avem timp să ne gîndim la ce ni s-a întîmplat peste zi, sîntem din ce în ce mai depersonalizaţi, sîntem cu toţii înhămaţi la o trăsură – dar care ne dăm seama că nu e trăsura noastră. Ei bine, dacă te opreşti din toată nebunia asta şi te gîndeşti puţin, vezi lucruri pe care în mod normal îţi sînt invizibile. Aşa s-a întîmplat şi în cazul meu, cînd am realizat că motivaţia comportamentul acelei femei era mult mai adîncă decît păruse la prima vedere.

– Ea, pînă la urmă, era o apărătoare a feminităţii.
– Da, o apărătoare a feminităţii în vremurile ăstea, în care modelul care este oferit cel mai des de către mass-media este cel de curvă. Imaginea asta vinde. Or, femeia asta se opunea categoric ideii că totul e de vînzare şi spunea că sînt lucruri despre care se poate vorbi şi altele de care nu se poate vorbi. Nu putem să ne dezumanizăm în aşa măsură încît să vindem orice necesitate. Mă enervează, e-adevărat, orice formă de ipocrizie, de cenzură, de autocenzură, dar, în acelaşi timp, cred în continuare cu tărie în bunul simţ.

17 comments so far

  1. dadatroll on

    Eu nu cred ca Abjectu e familist si nici ca are copi. Am cautat dupa Abjectu Kid si nam gasit nimic, nici un blog si nici o poza. Poate are pisici, ca dupa Abjectu Cat nam cautat.

  2. fanitza on

    „Eu spun întotdeauna că singurul lucru extraordinar care mi s-a întîmplat mie în viaţă a fost să o găsesc pe soţia mea, care a devenit mama copilului meu”.

    eu cred că ea l-a găsit pe el. 😉

    nu ar trebui să se laude atât. 🙂

  3. balauru on

    „Eu nu cred ca Abjectu e familist si nici ca are copi. Am cautat dupa Abjectu Kid si nam gasit nimic, nici un blog si nici o poza. Poate are pisici, ca dupa Abjectu Cat nam cautat.”

    dadaistule, m-am prapadit de ris, esti atit de comic. pacat ca scrii la wordpress si nu la Catavencu.

    Si eu sint un mare aparator al feminitatii, nu sint abject insa imi place de Abjectu, e original si vesel. ideea de tampon parfumat insa, e ca ideea de chiloti albi, barbatesti, care nu se ingalbenesc niciodata in fata. ipocritii astia de barbati, merg cu burtile iesite dei camasi, patati, desfacuti la slitz…etc..etc..dar cind le spune ceva de culoarea chilotilor lor, in fata, o fac curva. 🙂 …joking !!!!

    sa fiu iertat, cel putin nu v-am spus bancul despre cum isi fac vampirii ceai.

  4. Franz on

    Abjectu’ rulz! Aplauze pentru text si pentru adevarurile presarate pe acolo:)

  5. isuciu on

    Pacat ca nu se ocupa mai mult de blog. Problema e cum dam de oamenii astia ? Cred ca wordpress-ul ar trebui sa intreprinda ceva in acest sens. De acord si cu parerea despre dadatroll. Are mult umor.

  6. gârga on

    e mortal baiatul. adevaruri spuse cu geniu :))

  7. Nu rataţi!!! « Land of mano on

    […] Prin intermediul lui Cezar-Paul Bădescu, am ajuns la blogul lui Abjectu, mai precis la acest […]

  8. toma on

    baiii, sunteti nebuni??? murim dracului de ris

  9. Viski on

    abjectu familist…:)) asta e buna…:)))

  10. c. p.-b. on

    Ma bucur ca v-a placut si voua textul. De-abia astept sa vad si piesa. Am stat de vorba cu cel care se va ocupa de regie (Daniel Popa de la Teatrul Bulandra) si cu actorii – si am vazut ca au si ei idei foarte faine despre cum vor face spectacolul.

  11. Alexei on

    Mi-a placut si mie cat am citit (umpic mai mult de jumatate, ca n-am avut timp), ba chiar m-am stricat de ras. O fi asta Povestea P…dei? Acolo unde e bat trebuie sa fie si-o traista 😀

  12. forevergreen on

    E foarte interesant personajul Abjectu pus in lumina reflectorului la WordPress.
    La WeBlog apare ca un cinic baiat mare, vesnic indragostit de cine nu trebuie, rebel, despotic, cu un card de femei indragostite dupa el.

  13. cata on

    ce misto comentariul lui forevergreen!!!!!
    da, e un personaj baiatul. si faza cu familistul, sotie, copil, pisica, e praf in ochi, manevra. ii merge mintea nu gluma. mi-a placut mult comentariul lui forevergreen, supermisto:)) nu numai la weblog are alura de care spui, cam aia e imaginea generala 😛 dar nu asta conteaza, nu e bine sa scotrocim omul, conteaza ca scrie senzational. si faza cu teatrul, eu zic ca nu el a a vut noroc la concurs, ci ca teatrul a avut noroc sa dea peste el ca sa aiba material 🙂 hai pa!

  14. forevergreen on

    cata, singura problema aici e de WHO’S WHO, dar ramanem la imaginile virtuale, caci cele reale ar putea sa dezamageasca. De fapt ma refer la dualitate. Acest interviu a starnit adevarate furtuni virtuale pe WeBlog, cu replici pe acolo si pe aici, prin alte pagini.
    Sa ne citim cu bine!

  15. c. p.-b. on

    @ forevergreen: Poti sa dai niste link-uri?

  16. forevergreen on

    @c.p.b, as prefera sa nu o fac eu, din motive diverse, dar posturile exista cu siguranta.

  17. ceau on

    Copilasi,lasa-ti omul in pace,cititi-l,vizionati piesa(e foarte ,foarte reusita!) si nu va mai dati cu presupusu’ !
    In realitate,omu’ e foarte misto ,cu nevasta si un fiu(licean!)si habar n-am de pisica sau catel!


Lasă un comentariu