Dragă Pătrăţosule,

Ţi-am citit şi comentariul de pe blogul meu şi postul tau (comentariul face un rezumat al postului, eliminînd stridenţele).

Ţin să-ţi spun de la bun început că nu mă impresionează deloc ameninţările. Acum vreo 10 ani, primeam în revistele extremiste ameninţari cu „plutoane de execuţie” (am citat exact). Pe cele proferate la telefoane din noapte nu le mai pun la socoteală.

Aşa că o ameninţare „voalată” de tipul ai grijă cînd traversezi strada mi se pare apă de trandafiri. Dacă asta te face să te simţi mai bine, be my guest! După cum vezi, eu nu mă ascund după vreun nick şi, pînă la urmă, ştii de unde să mă iei. Ba, mai mult, îţi pot veni şi eu în ajutor şi să-ţi spun cam ce treceri de pietoni traversez în drum spre casă. Stau în Piaţa Naţiunilor Unite. Ştiu că nu eşti din Capitală, dar la o adică poţi să-i rogi pe fraţii tăi bucureşteni să-ţi dea o mînă de ajutor. Cineva pe blogul tau scria să nu cumva să calc prin Arad… Cu prima ocazie, am să mă bucur să revăd Aradul (dacă fraţii mai au şi alte locuri unde mă aşteaptă cu piciorul pe acceleraţie, să-mi spună; pe măsura posibilităţilor, îi voi face să se simtă şi ei bine).

Dacă vrei să umbli cu „subtilităţi” de tipul blesteme sau practici din acelea de care aminteai, cu scrisul pe toacă – te invit să le prestezi şi pe acestea bucuros. Poţi chiar să apelezi la voodoo. Ştiu că, deşi toate acestea sînt acte de magie neagră (venite, deci, cam de la Necuratul), există unii preoţi care nu se dau în lături de la ele. Simţiţi-vă bine, băieţi!

Îmi vei zice, desigur: „N-ai înţeles nimic! Nu te voi pedepsi eu, ci va avea grijă de asta Mîntuitorul. La El mă refeream cînd am scris că nu ştii cu cine te pui!” (Deşi, dacă te-ai fi referit la El, ar fi trebuit să scrii pronumele „cine” cu majusculă.) Oamenii Bisericii – indiferent de biserică – au avantajul ăsta: pot să te ameninţe în nume personal şi apoi să spună că, de fapt, Dumnezeu va avea grijă să te aranjeze.

Îmi pare rău pentru tine ca teolog creştin, dar nu ţi-ai găsit un aliat bun pentru trebuşoara asta. Ai rămas în urmă cu un Testament.

În Vehiul Testament, într-adevăr, Dumnezeu era răzbunător, dar creştinii parcă se revendică de la Noul Testament, unde Iisus Hristos a propus o religie a dragostei. Îl vezi pe Iisus Hristos nimicindu-mă pe mine, ca să se răzbune pentru ofensa pe care i-am adus-o? Ia mai gîndeşte-te puţin!…

LATER EDIT: Mă bucur că ţi-ai mai ajustat, „din mers”, şi post-ul. După o primă reacţie, la nervi, ai mai chibzuit puţin. Ceea ce nu strică niciodată.

69 comments so far

  1. nezt on

    CPB iti pun si aici aceeasi intrebare:ca sa propui ALTCEVA trebuie sa indeplinesti niste conditii.Tu nu le-ai indeplinit?

  2. crina on

    draga cezar publicat de polirom, data viitoare omoara un om pentru ca „Îl vezi pe Iisus Hristos nimicindu-mă pe mine, ca să se răzbune pentru ofensa pe care i-am adus-o? Ia mai gîndeşte-te puţin!…” Da, ia mai gandeste-te putin!!!

  3. c. p.-b. on

    @ nezt: Am propus eu ALTCEVA?
    @ crina: Nu vezi nici o diferenţă între a omorî un om şi a publica un clip jignitor pentru unii?

  4. Lorena on

    Nu înţeleg ce legătură are publicarea ta de către polirom cu prefectura. şi nu înţeleg de ce atâta vâlvă penibilă şi atâtea afurisenii pentru o glumă. Postez şi eu filmuleţul… doar aşa, să testez nivelul de penibilitate al reacţiilor Comunităţii 360. Şi dacă ăia-s mai destupaţi, înfrunt problemele tehnice şi rămân acolo.

  5. dadatroll on

    Noroc mey ca Nandrentalii cu bate stau pe forumuri nu pe bloguri.

  6. patratosu on

    Draga Cezar, de ce oare am impresia ca nu ai inteles ce am vrut eu sa spun?

    am incercat tocmai acest lucru, sa stopez in avans reactii de gen Bastrix si altii ca ei…

    daca este asa de greu… citeşte concluzia.

    JEsus loves you, so do I…

    in ciuda faptului că ai luat flegma altuia de pe obrazul lui Cristos si ne-ai aruncat-o in sus.
    A cazut pe obrazul mai multora.. cam asta am vrut sa iti comunic.

    cam asta-i

    ce sa-i faci, asa-i cind citesti la nervi si superficial….

    lasă că se termină şi crizele astea de adolescenţă… o să fie mai bine. Îţi spun eu 🙂

    Am ramas in urma cu un testament spui, citeşte, te rog istoria Ananiei si SAfirei… 🙂

    Saaaad, BTW, e in Noul TEstament, FAptele Apostolilor…

  7. Dan H on

    Cineva numea toleranta: „virtutea oamenilor fara convingeri” si inclin sa fiu de acord cu aceasta definitie. Nu faptul ca esti ateu deranjeaza; fiecare are dreptul sa creada sau sa nu o faca iar credinta este o chestie de constiinta.
    Toleranta nelimitata a Europei este cred eu, un semn al impotentei civilizatiei acestei Europe. Cand nu mai crezi nimic, orice credinta este adevarata si totul este permis.
    Ceea ce oripileaza este batjocorirea, luarea in deradere a unor lucruri care pentru cei care o fac nu inseamna nimic (si atunci de ce o fac?), iar pentru altii inseamna totul.
    Libertate nu inseamna dreptul de a spune TOT ce vrei sa spui si de a face TOT ce vrei sa faci. In ceea ce te priveste, libertatea ta presupune sa nu ma scuipi atunci cand ma intalnesti pe strada, sa nu dai buzna in locuinta mea si sa nu-mi insulti mama. Ei, imagineaza-ti ca exista destul de multi oameni pentru care batjocorirea lui Isus este o ofensa mai mare decat toate aceste gesturi pe care, sper, orice persoana civilizata evita sa le faca.
    Exercitiul tau nu este unul al libertatii, pentru ca libertate inseamna deopotriva libertatea ta de a nu crede si libertatea mea de a-mi trai credinta in afara batjocurii tale sau a altora.
    Nu, nu este vorba de amenintari si asta pentru ca cel insultat este Christos si nu Mohamed – retine bine acest lucru. N-o sa stea nimeni cu piciorul pe acceleratia masinii, in Bucuresti sau Arad, nu despre asta este vorba. Noi oamenii avem datoria de a apara credinta nu pe Dumnezeu – el se va apara singur, de asta sunt absolut sigur – dar asta este o subtilitate teologiga pe care n-o voi explica aici din lipsa de timp.
    Si inca ceva: Dumnezeul Vechiului Testament este acelasi cu Dumnezeul Noului Testament si imaginile proiectate de cele doua Testamente despre Dumnezeu sunt complementare si nu antitetice. Asta inseamna ca dragostea nu exclude mania si judecata.
    So…take care…

  8. Dan H on

    …and repent!

  9. teologeanu on

    Daca nu intelegi cand Plesu iti bate obrazul (vezi articolul sau „Nu e frumos” citat ad extenso in celalalt topic) poate intelegi / postezi si replica la filmuletul publicat de tine.

    Oricum, ai o reactie neinchizitoriala aici:

    THIS is MY King

  10. otniel veres on

    Domnule Badescu
    pentru un autor publicat si unul din echipa Dilema veche, deci cineva cu oarece pretentii, remarca dvs. in legatura cu Testamentele si religia crestina e de-a dreptul puerila. orice studentas la teologie, si daca ar studia la Pocioveliste, v-ar putea raspunde. impresia pe care o da postul dvs. e cea de iritare. asa ca daca v-ati iritat, e bine.

  11. otniel veres on

    si inca ceva. nu stiu in ce sta satisfactia dvs. in toata chestia asta. va simtiti mai bine acum? ati vrut sa aratati, sa demonstrati ceva? sinteti implinit pentru ca ati aratat ce credeti dvs.(sau mai bine zis ce nu credeti)?
    oricum Lui (cu L mare, ca sa intelegeti) nu I/ati facut nici un rau. daca ati demonstrat ceva ati facut-o despre dvs. si sa stiti ca ateii mari, dpdv. intelectual, al prestigiului, etc. nu se preteaza la astfel de lucruri.
    asa cum spunea d-nul Cruceru, e o reactia de adolescent.

  12. romoflorin on

    Cezar, am vazut ca te lauzi cu amenintarile pe care le-ai avut in alte domenii. As vrea sa stiu despre ce era vorba.

    Mahomed este aparat de oameni, Iisus nu este aparat de oameni. Se poate apara singur! De asta trebuie sa te temi! Intelegi?

    Aici e problema! Si eu incerc sa fiu serios acum. Cei care te-au amenintat, eu cred ca s-au descarcat emotional, e norma, dar nu e corect, nu trebuie sa te ameninte, doar sa te previna. Esti liber sa faci ce vrei, si ai dreptul sa nu fi judecat (acum). Insa trebuie sa fi prevenit, ca Iisus se poate apara si singur si daca te uiti prin cantaretii de muzica rock si alte genuri care se aventura in al sfida pe Dumnezeu, nu ai citit statisticile ca au inceput sa moara pe capete? Multi si-au pierdut mintile. Totusi nu poti sa acuzi pe vre-un om, pentru ca personal cred ca a fost Dumnezeu este cel care a regizat fiecare judecata (El are dreptul sa o faca doar pe El l-au sfidat, nu?)

    Eu stiu ca lumea asta merge inspre rau, dar vai de acela care pune umarul la asta.

    Vorbesc sincer pentru toti cititorii.

  13. catalina.george on

    Cezar, m-a intristat foarte mult ca tot ce au de spus cei care se numesc crestini si teologi crestini romani pe internet a fost ce am vazut aici. Si pe blogul Patratosului.
    Ai provocat o dezbatere, asa cum faci intotdeauna pe blogul tau. Fara sa sustii/aprobi clipul. Iar asta nu mi se pare cu nimic condamnabil. Ai vrut sa vezi reactiile si le-ai vazut.
    Imi pare sincer rau ca nu am vazut pe nimeni sa reactioneze in spiritul iubirii crestine. Am scris asta si pe blogul Patratosului.
    Imi aduc aminte de discutiile cu unul dintre profesorii mei din facultate. Cum ca o relgie, cu cit se teoriteazaza mai mult, cu cit se dogmatizeaza mai mult, cu atit isi pierde mai mult din vlaga, din spiritul viu.
    Pe mine nu ma doare atit videoclipul ala. Ma doare sa vad ca, da, nu gasesc spiritul crestin care sa vina in intimpinare.
    Pacat. Asta ar fi cu adevarat de deplins si nu ca unii fac astfel de clipuri.

  14. […] pentru decenta (pe mine m-a calcat pe nervi mai de mult, intrasem de curiozitate pe blogul lui) se stropseste la Cezar si-l “sfatuieste” sa aiba grija la trecerile de pietoni, ca poate il bate dzeu […]

  15. dragos c on

    Poate ca ar fi trebuit sa ignori articolul patratosului. In ceea ce priveste filmuletul, ma gandesc ca, postandu-l pe Lucruri facute sa ne enerveze, te-a enervat. E o gluma bascalioasa, care nu are de-a face cu credinta care e o chestiune intima pana la urma, nici macar nu seamana cu desenele profetului, care voiau sa spuna ceva – terorism, intoleranta etc. Parerea mea.

  16. romoflorin on

    catalina.george@:

    Cand copilul de 2 ani ia un cutit in mana, parintii fac ochii mari si se reped cat de repede sa ii ia cutitul si „catalina.george” se mira dar de ce oare??

    E bine oare ca nu te doare atat videoclipul acela si ca nu gasesti condamnabil ca Cezar nu apara videoclipul?

    Si as vrea sa vad la tine spiritul acela de „dragoste crestina”.

    Nu pot sa nu vad ignoranta ta religioasa in lucrurile ei de esenta. Si cred ca confunzi spiritul crestin, cu spiritul cretin.

    Una e sa iti dea omul tie o palma si sa ii intorci celalat obraz si alta e sa ii dea cineva lui Hristos „o palma”. Pestru asta avem indemnul nici sa nu dam mana cu astfel de oameni.

  17. Un scarbit on

    Draga pastore Romoflorin , orice pacat sau vorba rea impotriva Fiului vor fi iertate , dar Pacatul impotriva Duhului Sfant nu vor fi iertate nici in veacul de acum nici in cel viitor .

    Duhul Sfant este de asemenea impact si Putere ca poate fi recunoscut de orice om sau fiintza , in orice stadiu de DEGRADARE , primitivism sau canibalism s-ar gasii .

    de aceea mare grija sa nu fiti voi cei care va impotriviti Lucrarii Duhului Sfant .

    pt multi nici nu este de mirare ca acest hristos sau Isus este luat in deradere .

    cum sunteti voi asa este si el = dumnezeul vostru
    … fara suparare , daca vă faceti de râs , daca sunteti penibili , daca sunteti de tot rahatu veti promova un Isus si hristos de tot RAHATU .

    M- ati dezamagit … Lumea asteaptă la mult mai mult intai de la Dumnezeul Bibliei si apoi de la cei care vin in Numele Lui .

  18. otniel veres on

    Pentru catalina.george
    „Ai provocat o dezbatere, asa cum faci intotdeauna pe blogul tau. Fara sa sustii/aprobi clipul. Iar asta nu mi se pare cu nimic condamnabil. Ai vrut sa vezi reactiile si le-ai vazut.”
    imi pare rau, insa asta nu rezulta deloc din comentariile lui Cezar. daca nu ar fi spus nimic si doar ar fi pus clipul, as fi spus si eu. insa mai ales postul de astazi, raspunsul dat patratosului, contrazice ceea ce spui.

  19. otniel veres on

    Pentru un scarbit
    „cum sunteti voi asa este si el = dumnezeul vostru
    … fara suparare , daca vă faceti de râs , daca sunteti penibili , daca sunteti de tot rahatu veti promova un Isus si hristos de tot RAHATU”
    de acord in totalitate cu tot ce spui. sigur ca eu nu m-as exprima asa.
    insa spune-mi te rog de ce, in momentul in care dorim sa ne spunem parerea despre ce credem, ne consideri asa. cred ca, daca cezar are dreptul sa puna clipul asta si daca oricine isi poate bate joc de Isus si crestinism fara limite, de ce nu ar avea dreptul credinciosii sa Il apere, chiar daca unii nu o fac cu intelepciune?

  20. catalina.george on

    otniel: te rog sa-mi arati unde contrazice. Ca eu nu vad. Dar poate-mi faci tu binele asta si-mi explici. Ai putea sa faci acest gest crestinesc.

  21. Un scarbit on

    eu chiar ma rog si-mi doresc sa va aparati IDEILE , pe toate . Aici chiar o puteti face , puteti scrie orice . Vad ca Cezarpaul nu Cenzureaza deloc cu atat mai putin DOCTRINAR .

  22. Un scarbit on

    pt OTNIEL VERES

    printre lucrurile pe care mi le doresc este sa vad cum un Blog PACATOS , de pacatosi , pagani , fara DRAGOSTE si lumesc se intareste si creste treptat – treptat in credinta , nadejde si cel mai mult in Dragoste .

    Constat ca la ” Patratosu ” are loc procesul invers : ii tot mai multa ura , dezbinare intre ” frati ” , manipulare , isi intind unii altora curse si venin de toate felurile .

  23. Horia-Nicola Ursu on

    Clipul mi s-a parut haios, dar nu m-a dat pe spate, poate si fiindca l-am mai vazut pe undeva, acu’ oarece vreme. Jesusul din el aduce mai mult a ascet indian (sadhu parca se numesc, da’ nu pun gitu’). Cit despre inflamarile fratesc-crestinesti, tot mai prezente in blogosfera… Deocamdata (subliniez, DEOCAMDATA) traim intr-o tara cu un regim laic si in care libertatea de expresie e garantata prin constitutie. Prin urmare, a se slabi!
    @CPB: amenintarile de care pomeneai sint de pe vremea Dilemei/antologiei privitoare la receptarea lui Eminescu, nu? Mais ou sont les menaces d’antan?

  24. otniel veres on

    Pt. Catalina
    tot postul contrazice ce ai spus, anume ca czp a lansat o dezbatere, fara sa sustina sau sa contrazica clipul. asta ti se pare tie ca face? din raspunsul iritat si ironic pe care il da nu rezulta ca a lansat nici o dezbatere. la asta m-am referit.
    iar pentru un scirbit, nu vad cum un blog PACATOS , de pacatosi , pagani , fara DRAGOSTE si lumesc, poate creste in credinta, nadejde si dragoste. asta depinde de ce intelege fiecare prin cele trei. in ce fel de dragoste, credinta si nadejde crezi ca poate creste? dragoste pentru ce, nadejde si credinta in ce? totusi nu inteleg cum un blog fara dragoste poate creste in dragoste.
    printre altele, insa, vad ca ti-e destul de comun „idiomul” crestin. esti cumva vreun neoprotestant scirbit sau unul scirbit de neoprotestanti?

  25. catalina.george on

    @otniel: imi pare rau, dar iritat si ironic o fi in ochii tai. Poti sa aduci si argumente care sa nu tina de interpretarea pe care o faci tu starii lui Cezar?
    Pina la urma tot la Cezar si intentiile lui s-a ramas, in loc sa se discute poate clipul, poate ce (mai) inseamna Iisus astazi ca simbol pentru lumea de azi, daca mai e un simbol viu macar pentru crestini sau doar o scuza in numele careia ei se considera motivati sa fie violenti.
    Restul nu e discutie. E frecarea apei in piua pe cine este Cezar si de ce a postat el asta.

  26. balauru on

    Patratica, e pacat ca se lasa cu amenintari. Unde e iubirea? Unde e iertarea? Unde e dialogul civilizat?

    Probabil o sa spui ca s-a inteles gresit dar oricum ar fi nu e frumos si nu cred ca asta a fost intentia ta, sa insciti la ura.

  27. Alt scarbit on

    Patratica nu e cumva din cei care se bat si se injura la coada la apa sfintita ? Sau el o ia prin spate (apa, nicio aluzie, nu e cazul !)ca e cadru crestin de nadejde !

  28. Un scarbit on

    pentru Alt scarbit

    aia sunt ORTODOCSI si sunt cu Rusii , comunistii … Estul .

    Acesta a cazut in extrema cealalta si este un Pro – Bush , adeptul Democratizarii lumii cu forţa . … am uitat sa zic … fireste in numele CREDINTEI , a Bibliei a lui Hristos ( INCHIZITIE moderna )

    Vor sa ne faca niste zâmbareţi , fericiti si preafericiti ca si pe AMERICANI .

  29. teologeanu on

    @ scarbitul
    @alt scarbit,

    luati taica o lamaie daca tot va este asa scarba.

  30. Alt scarbit on

    Sa luam amindoi aceeasi lamaie ? Si un teolog ce ia, o teoloaga ? Cei care isi dau cu Dumnezeul ma-tii sa-mi dai si mie o sticla de aghiazma nu sint de acuzat ?

  31. Un scarbit on

    repet pt OTNIEL VERES si altii

    Printre lucrurile pe care mi le doresc este sa vad cum un Blog PACATOS , de pacatosi , pagani , fara DRAGOSTE si lumesc se intareste si creste treptat – treptat in credinta , nadejde si cel mai mult in Dragoste .

    Constat ca la ” Patratosu ” are loc procesul invers : ii tot mai multa ura , dezbinare intre ” frati ” , manipulare , isi intind unii altora curse si venin de toate felurile .

    afisat cam acum la ora 16: 1o

  32. babylonoise on

    mi-era frica atunci cand am ales sa fac blogul pe wordpress si am vazut ca exista o adevarata comunitate de „frati”, care se citesc, citeaza si se leaga unii de altii intru propovaduirea sinelui.
    si eu care credeam ca blogul e un canal in esenta progresist.

  33. Tiberiu Lovin on

    Vai de capul meu! ma imbolnavesc putin inainte de moarte, probabil de la bolmoajele facute de baptisti, si sare lumea cu toporu’. pe cuvant ca n-am rabdare sa citesc aceasta dezbatere religioasa despre cum e mai bine sa mori: pe trecerea de pietoni sau langa ea, adica pe trotuar. Va avertizez pe toti: atentie la turturi! Tocmai am vazut un jeep facut praj si pulberi de astfel de fiare. In final, cred ca mai bine va impacati.

  34. vasgar on

    pe mine m-a impresionat gestul crestinesc (autentic) al lui Cezar. Patratosu ii spune ca e pandit de pericole pe trecerea de pietoni, iar el ii intoarce celalalt obraz, scrie „Draga Patratosule…” si-l indeamna sa regaseasca iubirea si toleranta in „Noul Testament”…

  35. dadatroll on

    Ai vazut mey Cezare cum e cu Nandrentalii daca scri ceva mai controversat, cum team sfatuit eu? Data viitoare daca chiar vrei sai vezi pe cei mai din grota spune si tu ca esti de acord cu razboiul din Irak. Atunci sa te ti.

  36. paul on

    mai cezare mai, incep sa cred ca esti suflet pereche cu juna fantasya

  37. paul on

    babylononie..sunt sigur ca blogul tau, daca ai vreunul este intr-adevar un canal..

  38. al 3- lea scarbit on

    Priviti ce scrie PATRA intr-un coment la ” Iarta-l Isuse …. ” ; redau incheierea :

    CAtalina, Isus nu răspunde cu iubire “pînă la capăt”. Aici te rog să fii atentă. Scriptura ne spune că a venit o dată ca Mîntuitor, acum va veni ca JUDECĂTOR.

    Mă tem că cei care văd două testamente, unul al unui Dumnezeu rău, sîngeros, celălalt al unui Isusuţ roz-bombon, iubitor şi împăcăcios, sînt în plină erezie.

    Această erezie se numeşte Marcionism. Lui Marcion i-a trecut prin cap chestiunea asta.

    Isus nu este chiar aşa de blînd pe cît îl descrieţi.
    by patratosu ianuarie 9, 2008 at 6:17 pm

    ~~~ ~ ~~~

    Noi in asta ce sa intelegem ca deja a venit Hristosul a 2- a oara sau ca insuflat de al lui dumnezeu PATRATOSU ne judeca si face ordine de pe acum ?

  39. Un scarbit on

    pai eu stiam ca tocmai AMERICANII vad un Jisus care iarta de orice si oricand , asa FAST . In America totu-i fast . Fast – food , masini fast , Fast muntuire .

    eu stiam ca AMERICANII au un Isusuţ roz-bombon, iubitor şi împăcăcios care le da voie la DIVORTURI , HOMOSEXUALITATE in Biserici si femei preotese sau chiar Episcopiţe .

    Hotarastete Pătrăţosule ce vrei sau nu mai sti nici tu ? … incepi sa o dai din bara-n bara din colţ in colt .
    Din cate stiu , asta se intampla ori cand nu ai o teologie curata ( Dogme si principii bine puse la punct ) ori cand ti-a luat Dumnezeu mintile .

    Eu sper sa nu te fi Blestemat deja Dumnezeu dar stii ca si Blestemul Domnului are diferite nivele ale gravitatii si oricand se poate scapa .

    Niciodata nu e prea tarziu pentru o rezolvare personala cu El . Cauta-L si pe Tatal nu doar pe Fiul pentru ca lui Satan ii este mai greu sa imite Trinitatea care se manifesta prin DRAGOSTE , armonie si relatii perfecte .

  40. Un scarbit on

    da Patratosule , cel mai indicat ii sa dicuti sa ai pertasie cu toata Sfanta Treime .

  41. Un cititor on

    Mai oameni buni…cred ca deja a devnit o moda sa ai un blog…si sa scrii pe el verzi si uscate numai pt polularitate…nu va suparati..FACETI CEVA UTIL NATIUNII!!! Lasati certurile fratesti..astea se discuta intre frati FATA IN FATA, la Arad, unde vreti voi….Nu stau sa citesc toate discutiile interminabile de pe bloguri, articole despre frati, cearturile aluziile sau una alta, ci doar ma rog Domnului sa ne dea intelepcine tuturor, caci este nevoie…

  42. bog306 on

    Tu „roaga-te domnului” sa mai arunce un ochi pe blogurile astea …. poate e o moda sa ai blog dar eu cel putin am inceput sa scriu pentru a-mi dezvolta vocabularu` si alte abilitati. Cat despre amenintari …..doar cei slabi si neputinciosi amenita cei capabili de fapte marete tac si fac.

  43. marcelusmarcelus on

    Patratosu asta e un individ care n-are ce fute acasa si vine sa ne fute pe noi cu dumnezeii lui si alti ca el.
    Patratosule norocul tau ca ai blog ca sa poti acum sa spui ca ti-ai facut norma de prozeliti. De fapt singurul tau scop aici este sa faci prozelitism.
    Altminteri, ca profesor de teologie esti ca gargara. SIncer. SI iti spun asta ca un cunoscator al fenomenului.

    Deci go home si by by. Lasa-ne …… nu mai umpl elume acu tampeniile tale si tradatori tai.
    Nu avem nicmi cu tine, dar te satri cant t efute unul la creer cu prostiile lui vizionare.

  44. fantasya on

    sunteti nebuni? voi oamenilor chiar sunteti nebuni… parerea lui, viatza lui…. uneori nu va inteleg… daca am arde-o toti la fel ar fi ok? Ar fi un kkt va zic eu…. nici n-am putea sa ne futem pentru ca s-ar consemna ca fiind masturbare

  45. dadatroll on

    Deci, fantasya, in sfarsit un comentariu pe masura ta. Chiar despre asta vorbeau oamenii astia aici, despre sex si autosex.

  46. Lorena Lupu on

    Cezar, nu crezi că a sosit momentul să postezi ceva nou? 🙂 să depăşim momentul.

  47. blogideologic on

    Textul domnului Cezar Paul-Bădescu este de o calitate dovedită a limbajului românesc rar întâlnită până acum pe vreun blog. Şi este prezentă la Cezar Paul-Bădescu mai multă înţelegere a credinţei creştine adevărate decât la toţi “teologii” care îl nimicesc. Pseudo- teologi ce cred, cu toţii, că Ei se află în relaţie personală cu Dumnezeu.
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com

  48. Lorena Lupu on

    @blogideologic: da, mi se pare amuzant şi pe undeva înduioşător că aşa-zişii creştini reacţionează cu insulte de cea mai joasă speţă – am citit unele pe blog la Eminenţa-Sa Pătrăţosu, de m-am pătrăţit – iar CPB, aşa-zisul ateu, reacţionează întorcând celălalt obraz.

  49. […] credinţei adevărate Textul domnului Cezar Paul-Bădescu, vezi https://cezarpaul.wordpress.com/2008/01/09/draga-patratosule/,  este de o calitate  dovedită a limbajului românesc rar  întâlnită până acum pe vreun […]

  50. akka1 on

    Interesant ca, fara sa va dati seama, Patratosu asta si altii ca el v-au facut pe toti sa reactionati intr-un fel sau altul intr-un domeniu al vietii pe care altfel nu l-ati fi abordat deloc. v-ati fi limitat sa comentati in aceeasi plaja ingusta a bascaliei careia i se poate supune totul si basta. Pentru asta macar si trebuie sa-i multumiti.

  51. blogideologic on

    Secernere
    “Interesant ca, fara sa va dati seama, Patratosu asta si altii ca el v-au facut pe toti sa reactionati intr-un fel sau altul intr-un domeniu al vietii pe care altfel nu l-ati fi abordat deloc.”
    How do you know?
    “…intr-un domeniu al vietii pe care altfel nu l-ati fi abordat deloc.”
    How can you tell ?
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com

  52. otniel veres on

    Marceluse
    ca un cunoscator al fenomenului teologic, ar fi bine intii sa inveti limba romana.
    un singur lucru pot sa spun, privind comentariile contra patratosului.
    aproape toate contin invective, jigniri, ironii grosolane, ba chiar si injuraturi (cum sint cele ale lui marcelus). cred ca asta spune multe despre calitatea acestor persoane, iar in locul lui cpb mi-ar fi rusine cu asa aparatori.
    si cum acesti oameni nu sint neoprotestanti, s-ar mai putea spune ceva despre confesiunea lor …
    PS asta am spus-o ca sa va asmutiti asupra mea, deoarece observ o reactie de tipul ciinele lui Pavlov. cum spunem noi ceva de Dumnezeu, hopa prozelitismul! asa ca dati-i drumul!
    astept injuraturile ateilor si ortodocsilor!

  53. Un scarbit on

    acum pe la ora 9 : 3o scriu

    Otniel Veres , Dumnezeu sa-i Binecuvinteze pe toti cei care nu sunt răi in esenţă si prin urmare nu stiu chiar tot ce fac .

    pe tine nu te cunosc pe PATRATOSU il cunosc mai bine si de aceea il pot BINECUVANTA , pt ca stiu ca-i mai vulcanic , impulsiv , copilaros si usor de manipulat de marii Papusari ai acestei lumi , care pun toate Religiile la cale .

    Eu as vrea sa se rupa cat mai curand de sub influenta lui Paul Negruţ si a altora mai mari .

    Dar totusi ma rog sa se faca Voia Sa , a Domnului nu a mea . A Tatalui si Fiului perfecti . Amin .

  54. otniel veres on

    Pt. un scirbit
    daca esti acelasi „scirbit” ca cel de ieri, inseamna ca intuitia mea nu a dat gres. sintem cumva „frati”? daca nu, sa dea Dumnezeu sa fim!

  55. Un scarbit on

    am afisat , acum , la 1o : oo

    da sunt cel de ieri ,

    dar spune-mi ce ai intuit , poate am scapat ceva sau nu am inteles ?

    cred ca in viata reala se pot face subtilitati dar in scris cand crezi cu ADEVARAT in ceva tre sa fi clar ca sa te inteleala de la cel mic pan la cel mai mare .

    nu te cunosc , nu stiu daca sunt frate cu tine dar sunt cu UNII protestanti , neoprotestanti , ortodocsi , etc …

    pentru FANTASYA . Poate crezi in Lumea spirituala , ori ce dumnezeu ai avea . Si viaţa sexuala poate fi imbunatatita de anumite spirite . Mai pe romaneste totul functioneaza mai bine si tine mai mult cand esti iubit , energizat . Daca nu ai dragoste incet – incet iti moare si ORGANUL .

    Daca ai dragoste incet – incet se – Ntareste .

    Din solidaritate cu cei CENZURATI la Patratosu desi se pot invăţa si sunt multe chestii interesante acolo prefer sa ma exprim aici unde imi este respectata libertatea , optiunile si ideile .

  56. mezeinelli on

    nu am citit toate comentariile, sorry, prea multe, poate s-a spus deja comentariul meu. dar cred ca unii crestini iau foarte serios pe ei insusi si asta de fiecare data ajuta sa condamni pe altii (a se citi istoria bisericii). eu personal cred ca Isus e Mantuitorul, si nu Pedepsitorul. cei care asteapta ca El sa pedepseasca pe cei care lor lu le plac, o sa se insele. ma face foarte trista nu umorul, ci aroganta crestina, pentru ca compromita tot ce cred eu. e foarte jenant ca unii credinciosi folosesc numele Lui pentru a justifica intentiile lor.

  57. dodods on

    Spunea cineva aici ca pacatul cel mai mare este blasfemia fata de Duhul Sfant… Cum asa?!?
    De ce nu este mai grav abuzul asupra copiilor sau genocidul?

    Sper ca tot mai multi sa-si dea seama ca morala noastra nu are legatura cu ce se spune in biblie.

    Trebuie priceput ca pt tot mai multi oameni blasfemia este ca o crima fara victima (asta fiind ceva pozitiv).

  58. Un scarbit on

    pt. dodos

    cauta sa aflii mai multe despre ce s-a petrecut in timpurile antice relatate de VECHIUL TESTAMENT .

    Cea mai ANIHILARE a facut-o tot Dumnezeul Bibliei la Potop . A vrut sa stearga de pe fatza Pamantului tot : animale terestre , oameni , femei , copii ( mai mult cele terestre la care a avut acces OMUL si le-a putut pangarii ) . Pana la urma s-a indurat de Noe si familia lui si ceva mamifere .

  59. v on

    :)))))))

  60. Titus Filipas on

    „Spunea cineva aici ca pacatul cel mai mare este blasfemia fata de Duhul Sfant… Cum asa?!?
    De ce nu este mai grav abuzul asupra copiilor sau genocidul?”
    Dogma ortodoxă a Sintei Treimi ne învaţă că abuzul asupra copiilor sau genocidul înseamnă totodată blasfemie faţă de Duhul Sfânt.

    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com

  61. Un scarbit on

    aici cam sunt de acod cu Titus .

  62. dodos on

    Nu-mi amintesc nicaieri din cate am citit in biblie, unde este specificat ca abuzul copiilor sau genocidul ar echivala cu pangarirea Duhului Sfant…

    Am retinut, totusi, ca in mod repetat, de 3 sau 4 ori, este scris in NT despre blasfemie ca fiind singurul pacat care nu va fi iertat.

  63. […] faţă de Duhul Sfânt Un comentator pe blogul https://cezarpaul.wordpress.com/2008/01/09/draga-patratosule/#comment-1977 scria excerptul următor: “Spunea cineva aici ca pacatul cel mai mare este blasfemia fata de […]

  64. Un scarbit on

    pentru toti
    apropo de porunca iubiti , rugativa si binecuvintati pe DUSMANII vostrii . Dar nu se spune pe ai Domnului Bibliei si a Noului T.

    ca sa fi un dusman IMPORTANT , un dusman mare al cuiva tre sa il cunosti cat mai bine pe acela .

    nu degeaba se spune ca : aparama Doamne de pretini …. . Eu cred ca cei mai apropiati iti pot fi cei mai mari dusmani .

    asa si cu Dumnezeu : ca si fi au ADEVARAT dusman al Lui se cere sa-L fi cunoscut bine si pe EL si puterile Veacului viitot , ceea ce nu prea sunt in ziua de azi ( cititi EVREI 6 parca )

    Cel mai mare Dusman al Lui Dzeu este in primul rand cel care L-a cunoscut cel mai bine : Lucifer = Satan = etc .

    In Vechiul T. chiar Domnul Creator a poruncit POPORULUI ALES sa stearega de pe faţa Pamantului chiar natiuni si poare intre cu tot cu bebelusii si aniamlele domestice – de casa .

    In Noul T. raman principiile , inima legii – nu litera ei ( iubiti omul , urati pacatul ) dar s-au schimbat METODELE .

    De aceea cred ca in NOUL Testament GENOCIDUL are sanse mari sa fie BLASFEMIE . Caci aceste rele mari nu pot fi facute decat de OAMENI CE AU CONOSCUT bine pe Dumnezeu , care au primit mult bine si au dat mult RAU ( vezi Hittler , Stalin si ii stiu altii mai bine caci eu sunt incult si neinstruit ) .

    Sa nu credeti sunt foarte cruzi si răi . Sau ca au fost in vremurile stravechi cand primeau acele porunci de EXTERMINARE de la Dumnezeul lui Avraam , Isac si Iacov .
    Si in acele vremuri ale LITEREI LEGII ~ Dumnezeul lui Avraam … ~ le cam interzicea RAZBUNAREA pripita , necalculata si le interzicea sa UCIDA tocmai pe cine EVREII ar fi vrut . … Dar in schimb le poruncea EXTERMINAREA cu privire la popoare pline de cultura si civilizatie si pe care EVREII nu ar fi dorit sa le EXTERMINE . Dar aveau si mari PACATE de obicei SEXUALE , deviatii , perversiuni ireversibile pt acea vreme( evreii ar fi dorit sa-si lase dintre ei o buna parte de INTELECTUALI , INVATATI , scalvi , femei – erau femei foarte faine Canaanitele , Filistencele , etc si copii pe care sa-i educe si sa-i faca ori SCLAVI foarte ascultatori , ori SOLDATI cum faceau si Turcii otomani ) .
    Concluzia : mai cititi si vedeti ca Dumnezeul Lui Avraam , … dar si al singurului Sau Fiu ~ Nascut si nu facut ~ nu lucreaza asa cum credem sau vrea noi . Nici cum visam noi . Placut sau neplacut tot timpul ne SURPRINDE .

  65. Un scarbit on

    corectare
    1. sa steargă de pe Faţa Pamantului chiar natiuni si popoare intregi cu tot cu bebelusii oamenilor si aniamlele domestice – de casa .

    2. Sa nu credeti ca EVREII sunt foarte cruzi si rai . Sau ca au fost in vremurile stravechi cand primeau acele porunci de EXTERMINARE de la Dumnezeul lui Avraam , Isac si Iacov .

  66. v on

    uh, mersi de-asa surprinderi…
    😦

  67. florinu on

    Boooring!


Lasă un comentariu