Am revenit

După cum spuneam, în acest week-end am fost plecat, împreună cu redacţia „Dilemei”, la Tescani, locul unde Andrei Pleşu şi-a petrecut mai mulţi ani pînă în 1989, cu domiciliu forţat.

Cum era şi firesc, Pleşu ne-a fost ghid în lumea Tescanilor. Iată cîteva instantanee de la faţa locului.

tescani-1.jpg

(Marius Chivu, Adina Popescu, Mircea Vasilescu, Andrei Pleşu şi Mădălina Şchiopu)

tescani-2.jpg

(Magdalena Boiangiu, urmată de Andrei Pleşu, Andrei Manolescu şi ceilalţi.)

tescani-3.jpg

(Magdalena Boiangiu, Matei Martin, Andrei Manolescu, Iaromira Popovici, Mădălina Şchiopu şi Adina Popescu.)

tescani-4.jpg

(Matei Martin, Magdalena Boiangiu, Adina Popescu, Stela Giurgeanu, Andrei Pleşu, Mircea Vasilescu. Pe platoul unde „Bîzu” Cantacuzino, fiul Marucăi, obişnuia să aterizeze cu avionul.)

44 comments so far

  1. Mulliganoglu on

    bloanda asta, Schiopu, M., ma excita. o intelectuala in mijlocul naturii vitrege, la discretia poftelor fiarelor padurii.

    cpb, are prieten blonda?

  2. Cristina on

    Tu ai fost timid in fata aparatului 🙂

  3. Franz on

    O padure de linii : prima poza diagonala orizontului, a doua curba potecii, a treia planul înclinat al pantei, a patra suisul. Iar pe acest portativ notele spuse de cei prezenti 🙂

  4. Cristina on

    Uite, de-aia imi place mie de Franz, ca stie sa vorbeasca…

  5. c. p.-b. on

    @ Mulliganoglu: Credeam ca ti-ai dat seama pina acum ca asta nu-i un site de matrimoniale.

    @ Cristina: Eu am fost in spatele aparatului. Am facut pozele.

    @ Franz: Poetul scoate poezie si din piatra seaca… 🙂

  6. Mulliganoglu on

    @cpb: n-am zis c-o iau de nevasta

    adica de la teoria jurnalismului ajungem la d-zeu si alti draci, da’ cand pui poze cu fete si intreaba si baetii daspre yele, nu e matrimoniale. o cred, in contiuare, ca esti mai jucaus.

    sau esti mahmur de la atata filosofie silvica?

  7. Cristina on

    Ei, asta mi-am dat seama, ca tu ai facut pozele. Ziceam si eu asa, sa mai cauti, poate ti l-a ciordit un moment cineva si te-a surprins si pe tine in primavara, cand nu te uitai 😀

  8. vasgar on

    faceti un grupaj tematic in „Dilema veche”?

  9. c. p.-b. on

    @ Mulliganoglu: Daca n-o iei de soţie e totul ok. Atunci o să încerc un mic codoşlîc pentru tine. (De fapt, am şi început demersul: i-am arătat mesajul tău. 🙂 )

    @ Cristina: Chestia e ca eu am fost cel care a ciordit aparatul. Nu era al meu, ci al celor de la Tescani. Pe de alta parte, ai dreptate, nu-mi prea place să stau în faţa aparatelor foto. La ce mutră de idiot am!… 🙂

    @ vasgar: S-ar putea să. Încă nu ştiu.

  10. Petrisor on

    Bine ai revenit. 🙂

  11. Sabina on

    heh, locuri frumoase într-adevăr 🙂 cum zice modernul – „departe de cotidian”.

  12. Un scârbit on

    @ Mulliganoglu .Cred ca femeia blonda din prima poza a fost prinsa dintr-un unghi ( cu parul si buzele si etc ) care sa-i atraga pe barbati .

  13. Mulliganoglu on

    @cpb: iti multumesc, esti un nene bun, combinagiu adica.

    complimente din podul sediului ninjelor grena, stimata Madalina Schiopu!

    @un scarbit: ye drept, in puoza nr. 1 se simte vampiroaica, Eva, dar ce schimbare de perspectiva, ce angel radios surazand la cioburi de cer primavaratec in nr. 3!

  14. doru on

    e tare ca calu mulliganoglu.

  15. ihtys on

    As vrea sa merg la o scoala de vara la Tescani. ce a zis Plesu, mai organizeaza acolo asa ceva ?

  16. Un scârbit on

    Am localizat – Tescani – pe harta . Este aproape de un drum national intre Muntii Berzunţ si Tazlau , la vărsarea Tazlăului Sărat în Tazlău .

  17. Cristina on

    @Un scarbit: Sa inteleg ca acum organizezi o ambuscada? 🙂

  18. Un scârbit on

    O nu Cristina , eu nu asa lupt . Sunt cel mai pasnic om , sunt painea lui Dumnezeu .
    Plus de asta nu ai nici o sansa . Romania este poate cea mai impanzita tara cu servicii secrete ( mai ales straine ) .

    Uite un articol interesant . Nu sunt de acord cu tot , dar anumite lucruri sunt logice si ceva sambure de adevar tot ramane . Din Adevarul ( asta parca i a lu Patriciu ) .
    http://www.adevarul.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=345510&search=

  19. v on

    (ce dragi imi sint ‘textele bazate pe dovezi stiintifice’ care dateaza diverse chestii in functie de potop… 😀 )

  20. Alcibialde! on

    Painea lui Dumnezeu??? asta e de-a dreptul aberatie..Isus se declara ca fiind Painea vietii..cum poti fi tu painea lui Dumnezeu?? cine te crezi??

  21. Un scârbit on

    @ Alcibili , am scris cu p mic . Dar inima- ti haina si carcotasa a luat-o inaintea ochilor .

  22. Alcibialde! on

    Imi place ca foarte repede stii sa dai etichete tuturor..multumesc mult..daca ai fi ce pretinzi ai scoate lucruri bune din inima..nu ura..si invective…

  23. Un scârbit on

    a deci tu confirmi ca esti pus pe urmele mele sa ma provoci , sa ma sîcîi şi să mă încerci ?

    Brava tie baiatu , mai ţîcă frăţîcă sau băieţică … cum iti place ? ce vrei tu de fapt ?

    Mai bine ati merge in SUA sa va reconvertiti si re – re – re dedicati fratii de credinta homoxexuali , mizerabili , materialisti , superficiali , artificiali , falsi , etc si apoi sa ne dati noua in Romania lectii de credinta , de sfintenie , de pocainta , botez etc .


    priviti mai sus , a 2 in special :
    Ceea ce voi numiti umplere si botez cu duh sfant ORTODOCSII numesc demonizare si reteta , tratamentul este prin EXORCIZARE , EXCOMUNICARE , etc !

  24. Alcibialde! on

    Vreau sa te duc pe calea ceea dreapta..adica la Dreapta credinta care este ortodoxia..si de care ai zis ca te-ai lepadat….sunt si in Romania homosexuuali si de toate de ce sa mergem in USA avem noi treaba destul aici..nu sunetm mai buni ca ei oricum….

  25. Un scârbit on

    @ Alcibi . Oamenii tre sa fie mai sireti si smecheri ca serpii si sa merga la POCAITI ( la studii biblice temeinice , sanotoase ) sa „fure” ce este bun dar cu nici un chip sa nu se boteze la ei . OK , deci esti de acord . Numai asa se poate face o REFORMA si intarii cu adevarat si Ortodoxia , BOR si tot ce tine de astea .

  26. Alcibialde! on

    Ortodoxia iti ofera tot ce ai nevoie..de ce sa mai cauti in alta parte..dar cata vreme nu mergi la Biserica esti peirdut fiule…trebuie sa te hotarasti in ce tabara esti..poti sa te botezi oriunde..important e cum traiesti ..ca esti la pocaiti..catolici..ortodocsi nu conteaza..important e sa mergi..

  27. Un scârbit on

    @ Alcibi . daca tu gandesti asa ecumenist incarcand sa-i impaci fortat pe toti nu mai am ce discuta cu tine .

    asta-i gandire de inspiratie Demonica , Satanista .

    Nu se poate impaca capra cu varza si pe CATOLICI cu pocaitii- protestantii – neoprotestantii .

  28. Alcibialde! on

    Dumnezeu e acelasi doar toti citesc aceeasi Biblie si cred in acelasi Isus..ca nu-ti convine tie asta..e altceva..dar nu esti tu Dumnezeu sa dai verdicte…au dreptate si protestantii..ca tu esti ortodox si poate ai boala pe ei…te inteleg sau pe catolici…ecumenismul e mai mult intre religii diferite..dar in confesiunile crestine se poate..

  29. Un scârbit on

    @ Alcibi . Mai ortodoxule ai sarutat tu astazi ceva icoana ?

  30. Alcibialde! on

    Azi..nu am fost la biserica…in primul rand..desi a fost sarbatoare..dar nu am mers..tu cand ai fost ultima data??? Eu Duminica..

  31. Un scârbit on

    eu zilnic merg la biserica mea de acasa . la altele de peste un secol de zile .

    Mai ortodoxule , exista in Romania manastirea dintr-un lemn sau nu ?

  32. Alcibialde! on

    Nu exista biserica de-acasa..asta e erezie..Biserica e mai multi …comunitatea..sa asculti slujba unui preot..sa mergi la spovedanie..inseamna ca nu esti ortodox…

  33. Un scârbit on

    ti-am mai zis cand semnai cu Amritul ca nu-s ortod . Faci pe uitucul sau pe nevinovatul ?

    Raspunde la toate intrebarile si nu le ocoli vicleneste , pocaieste , sectareste .
    Uite inca una mai grea : In ce tara este Manastirea dintr-un lemn de abanos ? nu ai cum sa n-o sti pe asta , e foarte renumita in lume si apreciata printre ortodocsi .

  34. Alcibialde! on

    Poi cum nu esti ortodox?? atunci de ce ii aperi pe ortodocsi??? cred ca nici tu nu stii ce crezi…

  35. Un scârbit on

    Pai asa intelegi tu , te-nteleg .

    pentru voi tot ce nu-i cu voi sau va acuza inseamna ca este cu ORTOD sau cu CATOLICII .
    Daca folosesc limbaj ortodox nu insemna ca sunt ortodox , la fel cum , tu daca te fortezi sa nu folosesti limbaj pocait ( tu te fortezi sa forbesti ca un ORTODOX ) nu te face mai putin pocait in inima ta .

  36. Armitul! on

    Care voi ..mai omule?? ca nici nu stii cine sunt si ce credinta am eu…ca tu ai banui ceva ..sau ca tragi niste concluzii din ce zic eu e altceva..poate-s catolic…care-i problema…

  37. Armitul! on

    Tu cred ca nici nu stii ce crezi ca faci o varza din toate…vii cu de toate dar cu nimic concret…

  38. Alexei on

    Haidi bre, pacatosilor, terminati cu prostiile!

  39. Un scârbit on

    ca minti , asta-i problema . Imi pierd vremea degeaba cu tine si ocup si spatiul pretios a lui Cezar . Salut . God morning , God evening , and God noght !

  40. v on

    (and good riddence, maybe? 😀 )

  41. Sabina on

    Alcibialde!, vezi tu, chestia asta cu „ortodoxia” e cea dreaptă e tare subiectivă. Paradoxal are ca factor principal în ce religie te-ai născut, motiv pentru care mulţi care susţin că ortodoxia e everything de fapt, nici nu au pus mâna pe o altă carte sfântă decât Biblia şi nu au ascultat alte interpretări ale ei (vezi Luteranismul, Calvinismul etc) de-a lungul vremii, şi de cele mai multe ori exact cei care îşi cunosc doar o singură religie sunt cei care o apără cel mai înverşunat (nu zic că e cazul tău, eu vorbesc de cazul general al ortodocşilor care încearcă să-i convertească pe toţi „la religia „dreaptă” – ortodoxia”).

    Poate fi, dar în acelaşi timp, poate să nu fie. Să nu uităm dramul de inefabil lăsat de Dumnezeu (sau mă rog, de o zeitate, depinde de ce religie vorbim) este poate şi în scopul incertitudinii, pentru a nu-ţi permite palfonarea, şi de a avea puterea de a alege (vezi Geneza pentru mai multe pe tema).

    În fine, credinţa este o chestiune de intimitate, pentru că în fond, fiecare va suferi (în ideea existenţei vieţii de după în formă Biblică) pentru propriile lor păcate, şi nu este nimeni în măsură să argumenteze de ce o anumită religie „este mai tare” decât alta. Gradul în care se regăseşte un individ în alt cult este problema sa personală

    NB: Impunerea ortodoxiei ca religia „supremă” (a se citi „singura adevărată dintre toate”) e absurd, din două motive: unul, că nu ai garanţia „supremaţiei” ăleia, doi, nu se face prin impunere. Căci altfel, Iisus venea pe pământ atunci să facă propagandă cu afişe şi ameninţări. Dacă ţin eu bine minte, n-a făcut-o.

  42. bluefairy74 on

    interesant si frumos

  43. Franz on

    „Si tous les cons étaient des sandwichs, on ne mourrait plus de faim sur terre.” Le Chat 🙂

  44. Mulliganoglu on

    blea, lasati bugeala, vreau sa babardesc cu ajutorul blogului!

    si mai bagati sh-un buddhizm-zen, ceva mai fin, dracului


Lasă un răspuns

