Killer-ul „emo”, premiat cu Oscar

Săptămîna trecută, în redacţia „Adevărului literar şi artistic”, ne-am jucat de-a Oscarul: am văzut toate cele cinci filme nominalizate la categoria „Cel mai bun film” şi ne-am ales filmul preferat. Cu toţii am căzut de acord că cele mai mari şanse le are „There Will Be Blood” – pentru că spune, convingător, o poveste de succes americană. Chestie la care americanii nu pot fi decît sensibili.

Deşi am fost singurul din redacţie căruia i-a plăcut cel mai mult „No Country for Old Men”, nu mi-am închipuit că acesta va lua şi Oscarul pentru cel mai bun film. Pelicula fraţilor Coen e prea ieşită din tipare, prea stranie şi perversă (în stilul lor), pentru a fi pe placul conformiştilor membrii ai Academiei Americane de Film. Iată, totuşi, că aceştia mai oferă din cînd în cînd şi surprize. Pentru fanii fraţilor Coen – printre care mă număr şi eu – surprize cît se poate de plăcute.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la „No Country for Old Men” este cum e construit personajul killer-ului. Un tip visător, cu voce caldă şi calmă, dar care te omoară aşa cum îţi vorbeşte: cu blîndeţe. Un „emo” care e de fapt o perfectă maşină de ucis.

Surprizele nu s-au încheiat odată cu premierea peliculei fraţilor Coen la categoria „Cel mai bun film”. Javier Bardem, care l-a jucat pe killer, a luat Oscarul pentru „Cel mai bun actor în rol secundar”.

Oare membrii Academiei Americane de Film sînt aceiaşi care, acum ceva vreme, copleşeau cu statuete filmul „Titanic”?

–––––

Bonus: Iată extraordinara „scenă a monedei”, în care băiatul ăsta simpatic se joacă, cu acelaşi calm, ca pisica cu şoarecele, cu o victimă inocentă:

Anunțuri

22 comments so far

  1. Dan Iancu on

    este cum e construit… mai cezare mai…

  2. c. p.-b. on

    So what? Nu ma esprim ingrijit?

  3. mangaloy on

    …io cred că scena monedei de la sfârşit e mai băzăciune…cam la fel..hmmmm:
    …ca si cum Aristotel Platon Kant Hegel Leibniz s-ar bate intr.un fight club cu Derrida habermas lukasiewich rorty.

  4. c. p.-b. on

    Ce înseamnă băzăciune?

  5. manoland on

    Ooo, Cezar, dacă nu ştii ce înseamnă băzăciune, e nasol. Se vede că te-ai boierit, nu mai circuli cu metroul sau cu ratb-ul. Vezi cum pierzi ditai comoara lingivstică? Trebuie să îţi revizuieşti atitudinea!

    Băzăciune e sinonim cu adevărăciune, care e varianta Titan-Pantelimon a lui trendy din Romană-Dorobanţilor. Te-am lămurit?

  6. c. p.-b. on

    @ manoland: Aha, de la „bazat”…
    Deci sinonim cu „ţîţă de mîţă/maimuţă”, „icră” sau „rupere de utere pe scutere”.
    Circul cu metroul, dar am căştile în urechi tot timpul.

  7. mangaloy on

    mneavoastră aveţi timpanele mai subţiri, recte mai sensibiloase, sau doar la combinaţii de diacritice ameninţătoare, cu tente gri-ogre aveţi reacţii d’astea de fildeş?

  8. balauru on

    Actorul asta are si un nume: ( nu e ala care a jucat in filmul ala regizat de ala 🙂 )

    Va recomand calduros The Sea Inside filmul in care face un rol fantastic.

    ––––

    Javier Bardem has appeared in the following movies, ordered with the most recent movie first. Please click on a title to learn more about it.

    –––––––––––––––––––––––––––

    Love in the Time of Cholera (2007)
    Starring: Javier Bardem, Giovanna Mezzogiorno
    Director: Mike Newell

    No Country for Old Men (2007)
    Starring: Tommy Lee Jones, Javier Bardem
    Directors: Ethan Coen, Joel Coen

    Goya’s Ghost (2006)
    Starring: Stellan Skarsgard, Javier Bardem
    Director: Milos Forman

    Collateral (2004)
    Starring: Tom Cruise, Jamie Foxx
    Director: Michael Mann

    The Sea Inside (2004)
    Starring: Javier Bardem, Belen Rueda
    Director: Alejandro Amenabar

    Mondays in the Sun (2003)
    Starring: Javier Bardem, Luis Tosar
    Director: Fernando Leon de Aranoa

    The Dancer Upstairs (2003)
    Starring: Javier Bardem, Laura Morante
    Director: John Malkovich

    Don’t Tempt Me (2001)
    Starring: Victoria Abril, Penelope Cruz
    Director: Agustin Diaz Yanes

    Before Night Falls (2000)
    Starring: Javier Bardem, Olivier Martinez
    Director: Julian Schnabel

    Between Your Legs (1999)
    Starring: Javier Bardem, Victoria Abril
    Director: Manuel Gomez Pereira

    Second Skin (1999)
    Starring: Javier Bardem, Cecilia Roth
    Director: Gerardo Vera

    Dance with the Devil (1997)
    Starring: Rosie Perez, Javier Bardem
    Director: Alex De La Iglesia

    Live Flesh (1997)
    Starring: Javier Bardem, Francesca Neri
    Director: Pedro Almodovar

    Mouth to Mouth (1997)
    Starring: Javier Bardem, Aitana Sanchez-Gijon
    Director: Manuel Gomez Pereira

    Running Out of Time (1994)
    Starring: Carmelo Gomez, Ruth Gabriel
    Director: Imanol Uribe

    Golden Balls (1993)
    Starring: Javier Bardem, Maria de Medeiros
    Director: Bigas Luna

    Jamon Jamon (1993)
    Starring: Penelope Cruz, Anna Galiena
    Director: Bigas Luna

  9. balauru on

    Sorry, i-ai mentinut numele 🙂

  10. c. p.-b. on

    @ mangaloy: Nu am deloc timpanele sensibiloase. Nu mi-a picat fisa de unde vine cuvintul (cred ca eram obosit). M-a lamurit manoland, lucru pentru care-i multumesc.

    @ balauru: Nu strica deloc lista pe care-ai dat-o. Mai ales ca, astfel, am aflat si eu ca s-a facut film dupa „Dragostea in vremea holerei”. Sint foarte curios sa vad ce-a iesit.

  11. balauru on

    🙂

    L-am vazut si in asta:

    Goya’s Ghost (2006) in care joaca Natali Portman o crestina banuita de Inschizitie ca e evreica si bagata in inchisoare si torturata.

    Javier e popa cel inchizitor care o violeaza in inchisoare si o lasa gravida. dupa aia se dezice de religie si se face revolutionar…face un rol foarte bun, joaca bine in roluri negative. 🙂

    Goya e jucat de Stellan Skarsgard ( breaking the waves, Dogville)…e chiar un rol …fantoma. 🙂

  12. corcoran on

    si mie mi-a placut f mult filmul asta, mai mult decît orice am vazut in ultima vreme; dar nu mi se pare deloc pervers: ca si cartea din care e scoasa are un aer cum naiba sa-i zic biblic sau de tragedie greaca, un fel de întilnire cu moartea in samaria; prezenta lui cormac mccarthy la premiere e un semn ca si lui i-a placut adaptarea fratilor coen, mai ales ca e un tip care strimba din nas la multe chestii, dar e fan terence malick

  13. c. p.-b. on

    @ corcoran: Pentru mine, perversitatea din filmele fratilor Coen e ceva de bine.

  14. corcoran on

    da, stiu la ce te referi, chestii de genul, sir, there’s a bone sticking out of your arm? de care sînt pline toate celelalte filme ale lor (mai putin poate blood simple), da’ mi se parea ca de data asta parca s-au mai abtinut 🙂

  15. Anodos on

    Fratii Coen sunt niste mediocri teribilisti, umflati artificial de critica si mass media.

    O pseudomorfoza:

    http://pseudomorfoze.wordpress.com/2008/02/25/pseudo-elita/

    Daca Beavis & Butthead ar fi gasit finantatori pentru a regiza filme, cred ca productiile lor ar fi atins mult mai des autenticitatea artistica decat cele ale lui Joel & Ethan…

    Iar la Oscaruri, politica (de stanga) a inlocuit demult estetica. Cam ca in toate domeniile artistice…

  16. Your phone is ringing, Dude on

    fiule, contactele tale cu estetica trebuie ca sunt rare si nesatisfacatoare, ca sa îl citez pe parintele cleopa

  17. manoland on

    @c.p.-b.: cu plăcere, friendo!

    Ai căştile în urechi la metrou? Lucrezi la Metrorex-Relaţii cu clienţii?

  18. mangaloy on

    @anodos,
    …pour un homme carele îl citează pe Cristian Bădiliţă pe blogul personal, mă aşteptam să fii mai tolerant în aprecieri…de la monsiu Bădiliţă, din nefericire, nu ai luat decât spiritul său polemic…

  19. larisa on

    foarte mare dreptate ai tu camd zici ca americanii nu pot fi decat sensibili.DAAAAAAAAAAAA
    bravo
    imi place f mult blogul tau
    http://larisagrozavescu.blogfreehere.com/

  20. asklepios cuceritorul on

    Dupa postul asta al tau, pot da pariu ca nu te uiti filmele proaste. Pentru ca No Country e un cliseu de la un capat la altul, o colectie de locuri comune vehiculate in zeci de filme proaste. O spun ca un fan al fratilor Coen.

  21. asklepios cuceritorul on

    Si prefer Titanicul. Macar e un love-story cinstit.

  22. asklepios cuceritorul on

    N-ai vazut Con Air, nu-i asa? Singura diferenta dintre killerul de acolo si cel de aici, e ca primul e blond, iar al doilea brunet.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: