O noapte la operă, cu Traian Băsescu

Este duminică seara, eu sînt ţintuit la pat de o răceală şi, încercînd să fac abstracţie de ameţeala pe care mi-o dă febra, butonez conştiincios telecomanda, în speranţa că voi găsi ceva demn de interes pentru rubrica mea din Dilema veche. (Căci jurnalistul, nu-i aşa?, trebuie să fie ca soldatul – mereu la datorie!  Asta, mai ales cînd, mort-copt, trebuie să predea a doua zi un text.)

Mai întîi nimeresc pe Antena 2, unde perorează Vadim Tudor, iar în baza ecranului scrie „Starea naţiunii – Corneliu Vadim Tudor SPUNE TOT”. „SPUNE TOT” scris cu majuscule, ca să înţeleagă tot prostul că omul chiar spune tot, nu ca altă dată, cînd acelaşi lucru era scris doar cu litere mici. Oricum, tribunul pare decis să dea totul din el – şi poţi realiza asta şi din felul cum se ambalează, după cît de năvalnic vorbeşte şi după cît de cumplit asudă. Din cînd în cînd, îşi şterge faţa congestionată cu o batistă albă. Despre ce ne spune tot C.V. Tudor? Desigur, despre Băsescu: „Traian Băsescu va intra în puşcărie în două săptămîni! Să vedeţi dacă nu se va întîmpla aşa! Bineînţeles, dacă nu va cădea la pat între timp – că e foarte bolnav…” A mai spus acest tot de nenumărate ori, dar nu mai contează. Moderatorul – un nene pe nume Condurăţeanu – este în platou doar ca să-i facă ochi dulci invitatului. O idilă curată se consumă chiar sub ochii noştri.

Trec pe Realitatea TV, unde este una din multele emisiuni pe care le are Adrian Ursu la acest post (cred că la fel de multe ca Stelian Tănase). În baza ecranului scrie „Oamenii realităţii – Justiţia, dezlegată la ochi”. Cine sînt invitaţi să dezbată un asemenea subiect important? Cum cine? Fostul ministru al justiţiei Tudor Chiuariu, deputata PRM Daniela Buruiană şi directorul ziarului Ziua, Sorin Roşca Stănescu. De ce tocmai aceştia vorbesc despre dezlegarea la ochi a justiţiei? Nu ştim şi se pare că nici Adrian Ursu nu ştie. Oricum, Tudor Chiuariu vorbeşte cu dezinvoltură despre – cine altcineva? – Traian Băsescu: „Noi am ştiut de cînd l-am propus pentru preşedinţie că e scandalagiu, că are dosare penale, că nu se pricepe la politică externă…”

Nu-l mai ascult pe Chiuariu şi astfel nu mai aflu de ce l-au mai propus pentru preşedinţie, dacă tot ştiau că are atîtea defecte. Trec, în continuare, pe B1, unde bineînţeles e „Best of M by Monica Columbeanu”. Tînăra doamnă este filmată din spate, cum urcă mai multe trepte din somptuoasa vilă a soţului ei şi astfel îi vedem pentru mai mult timp posteriorul. Cu ocazia aceasta, îmi amintesc de o replică a ei, pe care am cules-o acum ceva vreme tot în timpul unei şedinţe de zapping. La Euforia TV, Dana Săvuică o întreabă pe tînăra Columbeanu: „Unde ai făcut ultima dată sex?” (aşteptîndu-se, desigur, să i se răspundă „în dormitor”, „în bucătărie”, „în piscină” etc.). Ei bine, răspunsul doamnei Monica a fost de o candoare inimaginabilă: „În funduleţ.” Aşa că i-am lăsat funduleţul să urce în continuare scările şi am trecut pe Antena 3.

Acolo despre cine credeţi că se vorbea? Aţi ghicit: despre Băsescu. De data aceasta, la aparat era Mircea Badea: „Mie mi se pare că în Băsescu s-a defectat ceva. Adică le pune detractorilor săi pistolul în mînă, iar el se pune cu spatele la zid. Eu cred că se întîmplă ceva grav cu Traian Băsescu. Și o spun foarte serios!… Dacă nu vorbeam serios, îi spuneam «Băselu».” Mircea Badea e un băiat interesant şi e de admirat la el că are resurse pentru o emisiune de vorbărie în fiecare seară; uneori are şi umor – de autobază, sau ceva mai spălăţel, dar are. Partea proastă la el e că masca de justiţiar şi de om care spune lucrurilor pe nume nu se potriveşte deloc cu serviciile pe care e nevoit să i le aducă patronului Voiculescu, atacîndu-i cu program adversarii.

Mă întorc pe Realitatea TV, să văd cum mai este dezlegată la ochi Justiţia, şi-l aud pe Sorin Roşca Stănescu spunînd „Dacă aducem în Procuratură numai ofiţeri acoperiţi, cum e domnul Ciprian Nastasiu, vom avea numai dosare curate.” Mi s-a părut cam prea mult ca tocmai Roşca Stănescu să-mi vorbească despre ofiţeri acoperiţi, aşa că am închis televizorul.

De la febră, probabil, am început să aud voci: „I see a little silhouetto of a man – Scaramouche, Scaramouche, will you do the fandango?” Și cine credeţi că dansa fandango în faţa mea, neţinînd cont de recomandările medicilor?…

26 comments so far

  1. Lorena Lupu on

    Băsescu?

  2. c. p.-b. on

    Bingo!

  3. Un scarbit on

    ~ Tot ieri la REALITATEA am aflat ca Beeecalii isi pregateste o schimbare de LOOK si de aceea nu mai apare o vreme la TV . Tre sa-i creasca mustata .

    Cu Clark Gable cica ar vrea sa semene . Oare atunci o sa viseze cineva cu el ? .. Femeile ? … Saracii ? … Stalistii ? …. Cred ca BATRANII care sunt nostalgici sunt vizati . Sunt multi batrani in tara asta fara copii .

  4. Cinabru on

    In loc de Bohemian Rhapsody avea Basemian Rhapsody ? Cred ca a fost o viziune terifianta, macar in primele minute.

  5. Cristina on

    oooo, chiar NU voiam sa stiu pe un’ face sex Hormonica… urasc chestiile de genul asta…
    P.S. Sa te faci bine cat mai repede!

  6. […] 14, 2008 Ce-mi pasă MIE cum ţi-a tras-o? Posted by Cristina under 1   O frază din ultimul post al lui Cezar Paul Bădescu mi-a adus aminte de o vecină a Claudiei, (eu ii spun Coana). […]

  7. ihtys on

    Cezare, iti doresc insanatosire rapida si totala.

  8. Un scarbit on

    dar tot nu este destul de clara Columbeanca . ar putea fi cel putin 2 variante : o pozitie din stand in fund sau ANAL (dupa locurile anatomiei umane , naspa , mai putea sa aleaga alte 3 -4 variante . Mai este de la distanta mica sau foarte mare prin TELEPATIE – adica mental , sex in minte . Ma astept la orice in ziua de azi ) .

  9. dadatroll on

    Poanta cu locul unde doamna Irinel e veche. E dintr-un show de prin anii 50 despre proaspatii casatoriti. Faza adevarata acolo, aici e fie imaginatia ta fie regizata total.

  10. Un scarbit on

    limba romana nu mai este destul de CLARA pentru raportat la vremurile de azi . Si asta ma enerveaza . Mi se pare ca fiecare vorbeste in limba lui desi aprent ROMANA .

  11. textier on

    fa-te bine curind.
    sper ca emisiunea cu funduletul era la o ora potrivita…
    @un scarbit: pai… tocmai asta e farmecul…

  12. gurt on

    CPB,atunci cind ironizezi pe rosca stanescu pe buruiana pe badea pe ursu pe vadim nu-ti dai seama cit de mult jignesti STRUCTURILI? Vezi ca si „dilema” e tot pe sub oligarhi pe-acolo.Nu mai jigni domne structurili!ne-am inteles?

  13. Cristina on

    gurt, politicienii si structurili din tarisoara noastra sunt de neclintit :))

  14. gurt on

    mai ales ca se reazima tot mai tare pe mama rusia.

  15. Horia-Nicola Ursu on

    get well soon… altfel o sa ajungi sa ti se nazareasca tot soiul de chestii pe fond de iron maiden…

  16. vasgar on

    mi-a placut comentariul…
    si daca nu ai febra – cazul meu – la fel se vede si se intelege TVmaratonul romanesc. e ceva de speriat…
    Cezar, poate fi citit pe internet NOUL Adevar literar si artistic? ca la adresa veche e un numar din octombrie 2007.

  17. c. p.-b. on

    @ all: Mulţumesc pentru urările de sănătate. Mi-e deja mai bine. 🙂

    @ Un scarbit: Am pierdut-o pe-asta cu Becali mustăcios. Sigur nu era vorba de Ţiriac, îmbrăcat în cioban la vînătoarea de mistreţi? 🙂

    @ Cinabru: În primele minute e terifiant, după care nu mai simţi nimic. 🙂

    @ Cristina: Crede-mă, nici eu nu voiam să ştiu. Dar s-a întîmplat să fiu pe postul nepotrivit, la momentul nepotrivit.

    @ dadatroll: Au vazut-o mai mulţi, aşa că nu e doar rodul imaginaţiei mele. Şi alţii şi-au imaginat acelaşi lucru.

    @ textier: Ora era potrivită, doar că momentul era – după cum spuneam – nepotrivit.

    @ gurt: Din experienţa mea, am constatat că ăsta e rolul structurilor – să se lase jignite şi să-şi vadă de treabă în continuare.

    @ Horia-Nicola Ursu: Am văzut în Nuremberg o fecioară de fier (gurile rele spun că aia e chiar Fecioara de fier). E foarte sexy! 😀

    @ vasgar: Am remarcat, a propos de „TVmaratonul romanesc”, cît de mult se bucură oamenii în „Moldova Suverană” că televiziunile de la Bucureşti îi curtează pe manelişti. Mihai Conţiu ăsta combate bine de tot!…
    Peste puţin timp, va fi relansat site-ul Adevarului şi acolo va fi o secţiune separată dedicată „Adevărului literar şi artistic”. Pînă atunci, online poate fi citit în ziua de miercuri, pe homepage-ul Adevărului. Din păcate, varianta online nu spune nimic despre înfăţişarea grafică a revistei.

  18. dadatroll on

    Deci e regizata total. Nu ca mas plange, e doar reality tv, ce sa te astepti? La monoloage?

  19. c. p.-b. on

    La „monoloage” ai avut dreptate. Îmi recunosc, spăşit, greşeala.
    Oricum, „Monoloagele vaginului” e o piesă naşpa.

  20. dadatroll on

    Depinde al cui. Ma refer la monolog. Si oricum, regizata sau nu, tot e mai tare decat o gluma dea lui Teo.

  21. pocoquenada on

    Leapsa. Poate ai niste secrete de defulat…

  22. Horia-Nicola Ursu on

    @cpb: la paracetamoale cu tine! vezi ca iti umbla prin cap aiureli? 🙂

  23. c. p.-b. on

    @ dadatroll: Depinde, acum, si de gluma lui Teo. 🙂
    @ pocoquenada: Mersi pentru leapşă. Deşi le-am cam defulat pe toate prin cărţile mele, s-or mai găsi cîteva noi!…
    @ Horia-Nicola Ursu: La cît de varză sînt, paracetamoalele nu prea au nici un efect. Dar să ştii că Iron Maiden taman de la Nuremberg ni se trage. 🙂 Era un obiect de tortură.

  24. Horia-Nicola Ursu on

    @cpb: stiam 🙂

  25. Un scarbit on

    @ CP -B : despre Becali era vorba . Nu au aratat imagini video sau poze .

    intr-un post din 14 dec. PATRATOSU zice ca isus al lui este rau . Si ca numai Tatal fiului este DRAGOSTE , iubire , etc . Inseamna ca de aceasta au voie si POLITICIENII nostrii sa fie foarte RĂI .

    Pai atunci , noi oamenii de rînd , nu avem dreptul de a fi cu atît mai răi , cu mult mai RĂI ca politicienii ?

  26. dadatroll on

    Oricare gluma dea lui Teo. Hai sati zic una dea lui, foarte tare: cum zice creionu la maghiar? Creionungur. Suuuuper tare.


Lasă un răspuns

