I am not one of them

10 comments so far

  1. Georgia on

    (Şi ce dacă sunt mulţi!) Superb totul: versuri, muzică şi imagine.
    A propos, soundtrackul este din „Requiem for a Dream”, dar poate că ştii.

    Uite, pentru că mi-ai amintit şi de „Factotum”:

    Iar asta e una dintre cele mai faine melodii ever. 🙂 Se cheamă „Slow Day” şi o cântă Kristin Asbjornsen. Din păcate, n-am găsit-o decât aşa:

  2. cezarpaul on

    Nu am vazut filmul “Factotum”, dar secventa este foarte misto. Mult mai cu vino-ncoace decit insiruirea de litere pe care am propus-o eu. 🙂
    E adevarat, muzica de pe fundal este din “Requiem for a Dream” al lui Aronofsky (unul din filmele mele preferate). Piesa se numeste ”Lux Aeterna”, e compusa de Clint Mansell si e interpretata de Kronos Quartet. Am numai un CD cu Kronos Quartet (”Nuevo”), dar tipii imi plac foarte mult.

  3. cezarpaul on

    Si, a propos de Bukowski, un citat din ”Pulp” (tradus la noi ”De duzina”):
    ”A taiat-o, incercind sa-si legene bucile intr-un mod atragator. Nu i-a iesit.”
    Poate fi pus in legatura si cu secventa din “Factotum”. 🙂

  4. Georgia on

    Pe „Factotum”, ţi-l recomand cu toată căldura. Este unul dintre filmele mele preferate.
    Cât despre „Requiem for a Dream”, cred că m-am gândit la el vreo două săptămâni după ce l-am văzut. (M-a dat gata de când din titlu!) Încă mă ia cu fiori când îmi amintesc scene din el, dar nu ştiu când voi mai avea „curajul” să-l revăd. 🙂 Filmul ăsta m-a speriat: e al naiba de mişto, pentru că-i al naiba de real. Grrrr!

    Şi pentru că ţi-a plăcut fragmentul din „Factotum”, uite şi-n „Barfly” (Rourke & Dunaway), ceva asemănător:
    Wanda: I can’t stand people, I hate them.
    Henry: Oh, yeah!
    Wanda: Do you hate them?
    Henry: No, but I seem to feel better when they’re not around.
    ………………
    Henry: Some people never go crazy. What truly horrible lives they must lead.

  5. Georgia on

    Da! 🙂

  6. cezarpaul on

    “Barfly” mi se pare cliseistic si, de aceea, enervant. Ca mai toate filmele in care joaca Rourke.

  7. Georgia on

    Atunci încearcă „Factotum”. Dacă nu-i găseşti pe Marisa Tomei şi Matt Dillon, enervanţi. 🙂

    Deşi personajul e acelaşi, Henry Chinaski, poetul alcoolic, talentat şi nerecunoscut, singur împotriva tuturor – ca să fiu clişeistică! 🙂 – spre deosebire de „Barfly”, „Factotum” e mai lucrat, cred eu. (Şi gata cu pseudocronica de film!)

    (De discutat impactul pe care-l au cărţile lui Bukowski – după unele s-au făcut şi filme, iacătă! – şi Miller asupra publicului cititor… Şi vorbind despre Miller, cea mai tare fază pe care o semnalez: într-o cofetărie din Bucureşti am văzut prăjiturele care se chemau Primăvara neagră. N-am luat. Şi nu din cauză că Miller a făcut cândva un tablou foarte reuşit al pişoarelor…)

  8. cezarpaul on

    Marisa Tomei?! Marisa Tomei a lui George Costanza? :-))

  9. Georgia on

    Yes, sir! 🙂 Seinfeld, mon amour!(sigh…)

  10. dadatroll on

    Au scris gresit ppl.


Lasă un răspuns

