”Găteşte româneşte!”

Iată cum arată o treabă gătită româneşte (treaba, adică trîmbiţatul, marele, tremendousul meci de la Gaudeamus dintre un apărător al blogosferei şi un demolator al ei).

– Wireless-ul gratuit era şi nu era (adică era, dar pentru utilizarea lui trebuia ca ”tehnicianul Tîrgului” să-ţi dea IP-ul; tehnician care, după ce a meşterit vreo 20 de minute la calculatoare, s-a declarat depăşit, aşa că wireless-ul nu era).
– Discuţia a început la 17 şi nu a început (de fapt, a început pe la ora 18, după ce l-am aşteptat pe Florin Iaru şi apoi pe nenea minitehnicus să termine de meşterit fără nici un rezultat la calculatoare).
– Oamenii de la Wikipedia erau şi nu erau (de fapt, nu erau şi punct.)
– Florin Iaru era împotriva bloggingului şi nu era (de fapt, omul zicea doar că pe el nu-l interesează blogosfera, că-i e indiferentă).

În rest, totul a fost minunat.

23 comments so far

  1. Georgia on

    (De fapt, restul n-a fost deloc.)

    Organizarea a fost minunată, putem spune, dar n-a existat.

    Cezar, eu, dacă aş fi în locul tău, aş da un mare flit data viitoare.

  2. gia on

    Mai putem spune si de eveniment ca era si nu era – anuntat in programul targului 🙂
    Dar sa trecem peste toate aceste amanunte.
    Ce face romanul in bucataria aia mica a lui de nu-i iese decat tocanita si ciorba indiferent de ingredientele pe care le-ar avea ? 🙂
    Trebuie sa invatam o data sa comunicam, sa nu mai facem greseli care nu se fac…
    Gaudeamus? O mare tocanita de edituri cu amplasare de negasit pentru ca nivelurile se cheama 0.00, 3.20, 2 si 4.40 iar standurile au si nu au numar. Cu prea multe evenimente de acelasi gen suprapuse.
    Ce sa facem sa fim mai 1. buni comunicatori; 2. punctuali; 3. in cunostiinta de cauza (in legatura cu o tema de discutie, daca stim ca o vom dezbate)
    Poate asa ne va iesi si noua un consomé ceva 😀
    Pofta buna! 🙂

  3. ionuca on

    Eh, macar am mai schimbat si noi o vorba, doua :))

  4. Lorena on

    hai că a fost distractiv, really. iaru supărat din oficiu, unicul lui contraargument era „nu mă interesează, dom’le”… lecţie de exersare a calmului olimpic. şi poezii perfecte. unde mai întâlneşti tu poezie perfectă în ziua de azi???

  5. isuciu on

    Păcat că nu a avut loc dezbaterea.Eram foarte curios ce argumente putea aduce Iaru, care nu e un tip prost!

  6. michael on

    nu e. doar ca rationamentele lui se bat cap in cap de la un minut la altul. a avut ocazia sa taca si a ratat-o.

  7. […] Un comentariu funny Published 23 November, 2007 blogging , cultura , discutie , evenimente Cezar a povestit cum a fost la dezbaterea cu Florin Iaru de la Gaudeamus. Pe scurt, se pare ca nimic n-a fost asa cum era firesc sa te fi asteptat sa fie, daca nu erai in Romania: intarziere de o ora, wireless ioc, wikipedisti nema, dezbatere din parti. Postul se cheama “Gateste romaneste!”. […]

  8. Nada on

    Eu ce am inteles din intilnirea asta a fost ca scriitorii care deja au publicat si s-au rodat in galaxia gutenberg incearca acum sa se updateze, dar ca riscul, in acest caz, e sa apara cel mult artificiali. Riscul pentru bloggerii care aspira la publicare si autentificare este ca, frunzarind si fosgaind prin paginile web, au omis sa mai puna mina pe-o carte. Dovada vie nivelul lecturilor din seara respectiva. Sint mai mult decit sigura ca CPB, daca ar fi picat cu ochii pe o astfel de carte, ar fi aruncat-o direct la cos sau ar fi forfecat-o. Deci, on fait semblant ca sintem in curent, dar ceea ce e important nu e pe ce o faci, ci cum o faci. Iar spatiul virtual nu e, cu siguranta, inca, o sursa pe deplin credibila si un loc bun pentru formarea unui scriitor.

  9. v on

    adica dezbaterea a fost despre formarea scriitorilor pe bloguri?
    🙂

  10. cezarpaul on

    @ gia: Foarte fain comentariul tau (de altfel, a fost remarcat si de altii – vezi Gramo). Sint de acord cu tine si in ceea ce priveste dezorganizarea de la Gaudeamus, si in chestiunea tocanitei romanesti.
    @ ionuca: Din pacate, am schimbat doar o vorba, doua. Si nu am reusit sa ti-l aduc pe Bobe. M-am intilnit cu el mult mai tirziu, i-am zis ca am vrut sa-i fac cunostinta cu tine, dar el mi-a spus ca deja v-ati cunoscut.
    @ Lorena (& isuciu, michael): E adevarat, Iaru e un tip destul de pătimas, dar mie mi-e foarte simpatic.
    @ Nada: Nu cred ca e bine sa generalizam. Asta ii spuneam si lui Iaru: exista si bloguri de scriitori interesante (nu numai simple forme de a face marketing), exista si bloggeri talentati si care au si ceva cultura generala. Acum, grafomani si mediocri sint peste tot, cu duiumul – si in lumea scriitorilor, si in cea a bloggerilor.
    @ v: Problema e ca nu prea a fost o dezbatere, ci mai mult o chestie dezlînată; si nu cred ca cineva a putut sa spuna la final care a fost, de fapt, subiectul ei.

  11. Nada on

    Am incercat doar sa sintetizez, in masura in care se poate, intilnirea voastra. Ceea ce e diferit, cum probabil vei fi de acord, de a generaliza. Iar cred ca o concluzie justa ar fi ca diferentele culturale intre anti-blogging si pro sint net in favoarea primilor, in urma asa-zisei dezbateri. Sigur, cind polemizezi, trebuie sa ai si parteneri de discutie pe masura. Era, din cite am inteles, o discutie culturala, si nu una profesionala, de tipul „Ce probleme mai avem noi, comunitatea, pe net?”. Or, aici, tocmai cultura lipsea cu desavirsire.
    Cit priveste „jocul” domnului iaru, sa fim seriosi, a interpretat un rol. A jucat rolul „patimasului” pentru cei usor impresionabili si mai delicati… pentru domnisoara Lorena, de exemplu.
    Eu, pina acum, am stat mai mult pe blogguri politice, dar m-a amuzat ce am vazut la tirg. O sa revin.

  12. Lorena on

    Nada: Pentru mine????? Oh, my God, te pomeneşti că eu eram cauza patimilor Iarului. 🙂 🙂 🙂

  13. dadatroll on

    Sau oamenii care zic ceva (ca o sa fie wireless, etc.) si nu se tin de cuvant sunt supernashpa.

  14. nada on

    Lorena: Nu, de data asta am generalizat. Am spus „Lorena”, dar am vazut, prin ochii ei mari, de caprioara, o categorie de oameni mai larga, impresionabilii.
    Mie ce mi se pare mai rau decit agresivitatea unui baiat de cartier e un geek care vrea sa para baiat de cartier. Pentru ca sintem noi dupa blocuri, cu camasi proaspat calcate, rate la case, copii, mustati rasucite, masini in leasing si cosmopoliti, suparati rau pe viata. Nu-i asa ca sint tare tristi si caraghiosi?

  15. Lorena on

    Am înţeles. 🙂 ochi mari, de căprioară, de andree marin, de femeie incapabilă să adune doi şi cu doi şi să-i dea patru.

    mulţumesc de etichetă.

  16. v on

    am scris si io pe cartuse.weblog.ro doua vorbe despre intrunirea cu pricina, nimic nou, doar o parere in treacat, mai pe la mijlocul paginii e.

  17. cezarpaul on

    @ v: Nu stiam ca publici si acolo. Excelenta cronica de Tirg.

  18. v on

    multam fain. 🙂
    va fi in trei parti, sa nu omor pagina cu prea multe poze deodata.

  19. Titus Filipas on

    Al comentariu despre ”Găteşte româneşte!” , dar incongruent comentariilor precedente:
    Estetica prepararii mâncarii
    Precum exista o estetica a mâncarii puse pe farfurie, tot asa exista o estetica a prepararii mâncarii în ceaun. Gulasul de 7.300 de litri din anul 2007 arata absolut dizgratios, ca sa ma limitez la eufemisme. Chiar trebuie sa faca românii toate tâmpeniile pentru a fi înregistrati de Guinness World Record?
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com

  20. Titus Filipas on

    Vezi si articolul meu din revista Asymetria despre Wikipedia româneasca :
    http://www.asymetria.org/modules.php?name=News&file=article&sid=460
    Titus Filipas, blogideologic.wordpress.com

  21. […] cred, daca ma iau si dupa insemnarea lui Cezar Paul-Badescu de aici, ca pe Florin Iaru il lasa rece blogosfera de fapt si il enerveaza ingrozitor sa i se puna […]

  22. […] Cînd colo, întrunirea de-abia urma să înceapă, am aflat ulterior de ce, din blogul lui Cezar.     Şi-a-nceput.     Pe rafturile goale, în spatele […]

  23. […] Cînd colo, întrunirea de-abia urma să înceapă, am aflat ulterior de ce, din blogul lui Cezar. Şi-a-nceput. Pe rafturile goale, în spatele dezbătătorilor, o carte solitară: Good Omens. […]


Lasă un răspuns

