Umezeala la şezut

Astăzi, în metrou, stăteam în picioare, iar în faţa mea era aşezată pe scaun o doamnă respectabilă şi îmbrăcată dichisit. La un moment dat, s-a ridicat şi a coborît. Cînd am dat să mă aşez pe scaunul rămas gol, am văzut pe suprafaţa lui lucioasă o dîră umedă.

După cum era amplasată (exact la mijloc), presupun că reproducea cu fidelitate dunga curului respectabilei doamne.

Nu, nu era altceva decît transpiraţie (de altfel, cam în jumătate de minut s-a şi evaporat…).

Nu e pentru prima dată cînd văd cum şi cît de mult transpiră oamenii la şezut cînd călătoresc cu metroul, dar niciodată nu am putut descifra misterul de ce dîra lăsată pe suprafaţa lucioasă a scaunului reproduce invariabil aceeaşi dungă.

23 comments so far

  1. vasgar on

    observatie de prozator de cursa lunga…

  2. Adriean on

    Explicatia este asta:
    R = 2 v² cos (θ) sin (θ)/g = v² (sin 2 θ)/g

    PS: La al doilea mandat al meu, cand metroul va fi in subordinea primariei generale a Capitalei, bucurestenii nu vor mai avea probleme cu transpiratia de pe scaune, nici cu traiectoria acesteia

  3. adelix on

    Doamne fereste! 😐

  4. ihtys on

    La amndatul meu( la primariei), nu va exista metrou 🙂

    PS Sunt din OR

  5. dadatroll on

    Intoarcete inapoi la postarile despre bude, te rog!!!!! Fie si Mihaela Radulescu!

  6. tigrul on

    Mersi de explicaţie :))
    Şi eu care visam să merg cu metroul…

  7. gogu on

    As, poate ca era condensul picurat dintr-o plafoniera. Sau vreun lichid, ca zerul, scurs dintr-o punga de plastic perforata. Ori zeama de pe vreo umbrela… Respectabila, nebagind de seama, l-a protejat, o vreme, cu spatiul dintre buci. Mira-m-as ca, pe 21 de brumar, damele sa naduseasca pe dunga mai sus pomenita. Ba, mai mult, substanţa lichidă (secretată de glandele-i sudoripare) sa penetreze prin texturi pe plasticul rosu si rece al scaunului de metrou, pe care-ai dat sa te asezi.
    Intr-adevar, mister de toamna, doamna, dunga…
    Si totusi, lucrurile sint atit de simple in natura: vaporii calzi emanati de acea zona sensibila, in contact cu polistirenul rece, s-au condensat, lasind o „amprenta” umeda.

  8. cezarpaul on

    @ vasgar: Mersi. Observatie scurta pentru o cursa lunga. Un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire. 🙂
    @ Adriean: Si cum veti rezolva spinoasa problema, dom’ primar?
    @ adelix: Ne fereste, nu ne fereste – chestia e că se mai intimpla…
    @ ihtys: Ce inseamna OR?
    @ dadatroll: Daca te-am scandalizat/scirbit/indignat, o sa am grija sa-mi indrept greseala. Voi scrie, special pentru tine, un post cu floricele pe cîmpii.
    @ tigrul: Nu înceta să visezi! 🙂
    @ gogu: O explicatie cum nu se poate mai pertinentă. Multumesc că ati făcut lumină în acest caz controversat. (O observatie: plasticul scaunului era albastru.)

  9. dadatroll on

    Sau cu bolovani pictati.

  10. ihtys on

    Oradea 🙂

  11. titip on

    probabil din cauza faptului ca , in ultima vreme, toate cururile sunt crapate.

  12. Cristina on

    :)) explicatie semi-stiintifica: presiunea exerciata de bucile doamnei n-a permis vaporilor sa se raspandeasca. Pe langa, insa, da, si-au facut loc. Eu m-as fi uitat si la fundul ei, dupa amprentele perechi ale dungii de pe scaun.
    Una peste alta imi amiteste de un comentariu foarte vulgar al unui prieten de familie: cel mai cald loc al femeii e curul. Desi aveam 14 ani cand l-am auzit, i-am zis depinde ce si cat suporta 🙂

  13. cezarpaul on

    @ Cristina: Poate respectivul gindea in engleza („hot”) 🙂

  14. Cristina on

    Nu stie engleza. Stie rusa si rupe ceva franceza. Acu-i in Spania. Si oricum ar fi gandit-o, in orice limba, caldura se emana dupa legile fizicii, da’ o fi fost el mai „sensibil”…:))

  15. cezarpaul on

    @ Cristina: De-acolo, caldura se emana si dupa alte legi… 😀

  16. Cristina on

    Ce stiam eu? Eu cred ca subliminalele gen „hot”, sunt una, legile fizicii, alta, dar la varsta de 14 ani nu facusem decat fizica 😛
    Punctul tau de vedere ma face sa ma gandesc la ceva si mai amuzant: se pune problema daca popoul doamnei din tramvai a nadusit dupa legile fizicii 😀

  17. cezarpaul on

    @ Cristina: Ei, lasa modestia… 🙂 Raspunsul tau cu ”depinde ce si cat suporta” dovedeste ca stiai ceva mai mult decit legile fizicii. 😀

  18. Cristina on

    😀 Mda, chiar a fost o gafa, si nu vrei sa stii ce a urmat… 🙂 Pe atunci CNA-ul nu tinea campania aia cu „Nu-ti lasa copilul…”, nu existau nici cerculetele cu „18”, iar parintii mei nu aflasera inca de insomnia mea cronica si precoce.

  19. cezarpaul on

    @ Cristina: Si te traumatiza ce vedeai?

  20. Cristina on

    Hm. Nu pot sa-i spun „trauma”, stiam ca nu barza aduce copiii pe lume, dar aflam/ vedeam chestii nepotrivite, care au stricat mistere si au dezamagit naivitatea specifica adolescentei.
    Despre Poltergeist pot sa spun ca fost trauma. Tot atunci l-am vazut.

  21. cezarpaul on

    @ Asta-mi aminteste de faza aia de la ”Copiii spun lucruri traznite”. La un moment dat, Ianţu il intreaba pe un pusti care a fost cel mai neplacut moment din viata lui. Pustiul zice fara sa stea pe ginduri: ”Cind am intrat odata in dormitor si am vazut ca mama ii minca puţa lui tata.” (Mama, care era in public, s-a ridicat si a zbughit-o din gradena, iar tatal a dat sa se ridice si el, dar pe la jumatatea drumului i-au cedat genunchii si s-a prabusit inapoi pe scaun.)

  22. Cristina on

    Nu, nici chiar asa… =)) Piua, ca deja trec(em) offtopic 😛

  23. […] răspuns divin Posted martie 6, 2008 Acum cîteva luni, scriam despre un fenomen misterios care se petrece în metroul […]


Lasă un răspuns

