Moni, Iri şi alte muşte grase

Acum un an şi jumãtate, cînd mã întorceam în România dupã o perioadã în care fusesem mai mult timp plecat, aveam sã constat cu suprindere cã douã personaje de care eu nu ştiam mare lucru se aflau pe buzele tuturor, indiferent de gradul de culturã sau de inteligenţã (inteligenţa buzelor, desigur 🙂 ): Moni şi Iri. Ĩn fine, de el mai auzisem ceva de dinainte, dar numele ei îmi era total strãin. “Cum – nu ştii cine e Monica?” – mã întrebau diverşi amici cu o vagã urmã de reproş în glas. “Pãi tu pe ce lume trãieşti?”

Ĩntre timp am aflat ce e cu cei doi – şi asta din pãcate, pentru cã nu ţineam sã ştiu.

Acum m-am întors dupã doar o lunã în care am lipsit din supa asta de Dîmboviţa şi aflu cã cele douã muşte cu bîzîit insistent dau iarãşi tîrcoale ceaunului (la paritate, desigur, cu douã “dive” locale care-şi disputã actele caritabile şi, de fapt, cel mai rîvnit mascul din România). Mã întreb iarãşi, aşa cum mã întrebam şi acum un an şi jumãtate: de ce oare ne pierdem timpul cu asemenea prostii? Meritã astfel de personaje atenţia noastrã?

De fapt, n-ar trebui sã le ştim nici mãcar numele…

PS: Ĩmi ziceau nişte cunoscuţi care au fost colegi de liceu cu bãiatul ãsta cu nume de pastã de dinţi (chiar: vã mai amintiţi de pasta de dinţi pentru copii “Irinel”, de pe vremea lui Ceauşescu?) cã individul era un tip mic, îndesat şi papã-lapte – ca şi acum, de altfel. Nimeni nu voia sã-l invite cînd se organizau party-uri, iar cînd apãrea, totuşi, se întrebau cu toţii “Cine l-a mai invitat şi pe ãsta?”. Acum, a ajuns sã fie tot mai prezent la party-urile noastre.

17 comments so far

  1. meplusmyself on

    Noi nu vrem sa ii stim, noi nu vrem sa ii vedem, noi nu vrem sa ii cunoastem, noi nu ii vrem! DAR de ce media ii „invita” in viata noastra??? 😦

  2. Lorena on

    ironia soartei: tu însuţi îi „popularizezi”, scriind despre ei. 😛

  3. cezarpaul on

    @ meplusmyself: La inceput, mai nimeni nu era interesat de cei doi porumbei, dar, la fel ca in cazul lui Becali, ei cotizau din greu sa apara la televizor. Asa au inceput sa fie vazuti pe sticla cu o anumita regularitate. Dupa ce publicul s-a obisnuit cu ei, a inceput sa-i ceara si singur (lingurita administrata zilnic a dat dependenta). Iar, daca la inceput, ei plateau sa apara la televizor, acum televiziunea ii plateste pentru asta. Acum fac audienta.
    @ Lorena: La cit de populari sint deja indivizii astia, ar trebui sa ma simt onorat ca am scris despre ei. Asa poate am si eu sansa sa intru in istorie – ca un om care a scris citeva rinduri despre niste personalitati adevarate. 🙂

  4. dadatroll on

    Deci, mey, caseta e un fals. Adica, 5 minute? Irinel? Sa fim seriosi.

  5. copolovici on

    hm…dom’ Badescu, va secara sau va orzoaica subiectele telectuale de venirati de la Tescani cu un subiect atit de consumabil si degeaba? va credeam om serios…

  6. cezarpaul on

    N-am venit de la Tescani cu subiectul asta. Tocmai asta spuneam: ca l-am gasit aici. Aud comentarii la radio despre asta, citesc pe bloguri, aud discutii intre diversi oameni. Asta se pare ca e cestiunea arzatoare la ordinea zilei bucurestene.
    Apoi, cine a zis ca as fi frun om serios? Iar ”intelectual” il cam consider cuvint de ocara.

  7. Cinabru on

    Cam asa face si acuma, iti apare la televizor si in ziare, desi nu l-a invitat nimeni, si cu siguranta nimanui nu ii este simpatic. Mi-ar placea sa-l agat pe Iri de o veioza, pe un birou nu prea inalt, sa-l vad crispat de abis.

  8. Aky on

    Party-urile „noastre”, Cezar? 🙂 Cred totusi ca nu frecventezi/am aceleasi cercuri cu numitul Irinel. Din fericire, probabil..

  9. depe on

    oamenii astia nu apar propriu zis la televizor, ei au mai degraba o „semi-emisiune”. sa fim seriosi, cine se uita la b1 tv?

  10. Botache on

    Nu ar trebui sa apara numele lor pe niciunde, dar uite ca si tu scrii despre ei, chit ca o faci pentru a critica. Si o mai fac si altii si orice stire ce are ca protagonist acest cuplu ridicol, devine mare senzatie.

  11. cezarpaul on

    @ Cinabru: Ce misto e chestia cu veioza!… 🙂
    @ Aky: Normal ca nu era vorba de party-urile propriu-zise (vorbeam la figurat). Frecventam cercurile lui Irinel, Becali, Andreea Marin & Co. traind pur si simplu in Romania.
    @ depe: Si ce daca B1 are o audienta de toata jena? Nu cred ca e cineva care sa nu fi auzit de cele doua personaje.
    @ Botache: Nici macar nu-i criticam pe ei (ei nu ma intereseaza nici macar sa-i critic), ci toata aceasta isterie care ne apuca periodic in legatura cu tot felul de personaje de cacat.

  12. Georgia on

    Daţi-mi voie, vă rog! 🙂

    Eu am văzut acest post ca făcând parte din: „Lucruri făcute să ne enerveze”. Parcă-i cam mult spus: popularizare. Spun asta, pentru că, până la urmă, două sunt căile de a le „rezista cu eroism”: vorbim despre ele sau le ignorăm.

    Cum ştim cu toţii că ai fost plecat la Teşcani, cu bursa de creaţie, pesemne că aşteptăm „ecouri”. 🙂

    Iată cum văd eu lucrurile. Ai fost într-un loc liniştit, dar într-un timp destul de scurt, doar ai început ceva, probabil. Dacă o să consideri că merită să fie împărtăşit, o să o faci. Când vei avea timp. Pentru că întoarcerea înseamnă ritmul alert despre care aminteai cândva.

    Cât despre acest subiect consumabil, îl regăsesc în postul tău, drept un fel de: N-aş fi crezut,
    d-le, că acest subiect nu s-a mai epuizat! Dar, din păcate, aşa e!

  13. meplusmyself on

    @Cezar
    Nu pot fi de acord cu:”publicul a inceput sa-i ceara”.
    Sustin in continuare ca noi nu i-am cerut.
    Intrebarile sunt insa:cine suntem „noi” si oare suntem multi/suficienti ? 🙂

  14. cezarpaul on

    @ Georgia: Multumesc pentru intelegere. 🙂
    @ meplusmyself: Nu noi – eu sau tu – ii cerem. Dar sint destui care o fac. Ii cer uitindu-se la emisiunea lor sau interesindu-se de ei – facindu-le, deci, audienta. Iar faptul ca Monica e platita acum (cu o suma foarte buna) pentru emisiunea aia de pe B1 mi se pare semnificativ.

  15. meplusmyself on

    @Cezar
    Intelesesem 🙂 Doar ca imi doresc ca „noi” sa fim mai multi, sa inchidem televizorul cand ii vedem si sa rupem ziarele cu ei ca sa ii eliminam. Stiu, utopie 🙂

  16. ihtys on

    Cand ma uit putin la emisiunea lor amutesc 🙂 sau izbucnesc in hohotete de ras.

    Ma gandesc in viitor sa fac Filozofie antica pt Gigi,Iri si Copilu Minune 🙂

  17. vio on

    familia mea e (mare) amatoare de telenovele. bunică-mea, cel puţin; am ajuns şi eu într-o scurtă vizită pe-„acasă” şi la bunica, ne-am pupat, m-a întrebat dacă mi-e foame, ce mai faci şi paf a sărit mătuşă-mea: dă pe b1tv, că începe nunta!
    eu: care nuntă?
    ele: cum care nuntă? iri cu moni! nu eşti la curent?:O
    nu eraaaaam… acu’ sînt, clar.


Lasă un răspuns

