Terminatorul Bill Gates ne-a tras-o!

Mi-am cumpărat un laptop şi l-am luat la pachet cu sistemul Windows Vista Premium. La început m-am bucurat, aşa cum te bucuri cînd ai o jucărie nouă, apoi zîmbetul mi-a cam îngheţat pe buze.

Nu ştiu ce a vrut să demonstreze Bill Gates cu sistemul asta, dar e clar că nu a făcut altceva decît să-şi dea cu stîngu-n dreptul şi nouă, utilizatorilor, să ne dea bătăi de cap. Aşa, la prima vedere, totul pare minunat: interfaţă prietenoasă, gadgeturi, lucruri spectaculoase. După ce ţi-a luat ochii cu iconurile de pe desktop pe care poti să le măreşti ca la Mac OS X, cu filmuleţe sau cu fereste în 3D, vrei să te aşezi la lucru la calculator. Şi atunci – surpriză! Vrei să deschizi Word-ul să scrii şi tu un text şi ia Word-ul de unde nu-i. La fel şi cu Excel-ul.

Începi să cauţi disperat şi pînă la urmă dai de o chestie, pe numele ei Microsoft Works. Acolo poţi să-ţi faci agenda de activităţi, poţi să-ţi construieşti Address Book-ul, poţi să faci proiecte. Deocamdată, nu de astea ai nevoie… Într-un colţ, găseşti totuşi şi ceva pe care bănuieşti că poţi scrie – Works Word Processor. Dai click şi ţi se deschide o pagină blanc care seamănă cu Word-ul cu care erai obişnuit. Nu te bucura încă!… Dacă salvezi documentul, extensia este .wps – o chestie pe care celelalte sisteme, inclusiv vechiul Windows, nu o recunosc. Tot aşa se întîmplă şi dacă mergi la Works Spreadsheet, să scrii pe ceva ce seamănă cu Excel-ul.

Pe scurt, poţi să lucrezi mult şi bine la noul tău calculator, nimeni, dacă nu are Windows Vista, nu poate vedea ce ai lucrat. Mai mult, nici tu nu poţi vedea documentele Word sau Excel de la alţii (în fine, dacă te chinui puţin, poţi deschide un .doc în WordPad, dar găseşti textul respectiv printre tone de semne cabalistice – nemaivorbind de faptul că se pierde orice formatare). Eu, pe vechiul meu Macintosh (cu OS X), puteam să deschid orice document scris în Windows. Vista nu mai poate.

Ce şi-o fi zicînd acum domnul Gates? Ce le-am mai tras-o! A spus celebra replică „Hasta la Vista, baby!” şi a făcut să explodeze totul. Problema e că şi-a aruncat în aer propriile lui lucruri. Chiar aşa: ce ne-a mai tras-o!

13 comments so far

  1. pax on

    cezar, suita numita Works este (uneori!) distribuita gratuit, depinzand de anumite aranjamente cu producatorul computerului (HP, sa zicem). ceea ce cauti tu, Word si Excel, nu au fost niciodata distribuite gratuit! daca le-ai avut pe o alta masina de-a ta, atunci trebuie sa stii ca au fost probabil cumparate separat si instalate de cineva acolo! 🙂

    in mod normal Windows-ul nu vine cu nici un fel de produs specializat de office, astea sunt produse distincte care trebuie instalate separat. deci nu e problema lu Vista :). ceea ce ai cumparat in cutia aia este Windows curat, fara nici o alta functionalitate, doar sistemul de operare.

    poti sa apelezi la o suita free de office, de exemplu OpenOffice, e facuta de altii, nu de MS, dar produce documente compatibile cu Word si cu Excel. http://www.openoffice.org/
    succese! 🙂

  2. cezarpaul on

    @ pax: Se vede ca am avut numai Macintosh pina acum – ca nu stiam chestiile astea. Omul cit traieste invata. 🙂 Prin urmare, regret ca l-am vorbit de rau pe domnul Gates. Din nestiinta. Oricum, multumesc pentru sfaturi. Dar, daca tot te pricepi, tie ti se pare ok Vista?

  3. zmo on

    Vista e frumos, colorat dar prea multe butoane care nu te ajuta la nimic practic…

  4. pax on

    @cezar: Vista mi se pare in regula, e tot ce a scos MS mai bun. daca asta inseamna mult sau putin, aici parerile sunt impartite 🙂

  5. alex on

    Să ştii că nici pe Mac nu e altă situaţie: şi acolo office-ul se cumpără, la fel ca pe Windows.
    De ce ai plecat de la Mac? Nu ţi-a mai plăcut? 🙂

  6. cezarpaul on

    @ alex: De prin ’97 am avut numai laptopuri Apple si ma saturasem sa se uite lumea strimb la mine. Asa ca mi-am zis ca e cazul sa intru si eu in rindul lumii. Ceea ce – se pare – n-a fost o idee prea buna.
    Lasind gluma la o parte, Mac-urile sint foarte bune, dar ma deranjeaza cum sint percepute acum produsele Apple, in general. Au devenit trendy si de fitze, iar eu nu tin sa-mi scriu pe frunte ca sint trendy.

  7. Alex Nicolescu on

    Cred ca Vista a fost lansat un pic prea devreme, la presiunea pietei (si, indirect, a concurentei). Mai are mult pana sa devina un SO mainstream, dar e ok. Insa, ca orice nou sistem de operare se confrunta cu o mare problema: lipsa software-ului compatibil.

  8. Alexei on

    Mac-urile sint foarte bune, dar ma deranjeaza cum sint percepute acum produsele Apple, in general. Au devenit trendy si de fitze, iar eu nu tin sa-mi scriu pe frunte ca sint trendy.

    O alta gluma, nu ?

  9. stefantalpalaru on

    Vista e de fapt reclamă mascată la Ubuntu.

  10. Stas Sushkov on

    http://www.badvista.org/

    Intr-un cuvant!

  11. scorpse on

    VISTa nu e cel mai bun produs microsoft.
    DOS este cel mai bun produs miocrosoft. NUmai ca nu e al lor. E cumparat de la altii.
    Incearca nimbleX.

  12. anapauper on

    no windows, no gates.
    it’s open.
    no bill. it’s free.
    choose free and open source software.

  13. dadatroll on

    Old captain’ Ben Dover.


Lasă un răspuns

