McDonald’s, cu maţele afară

Aţi văzut, probabil, filmul „The Insider” (cu Al Pacino, Russell Crowe şi Christopher Plummer), în care un cercetător angajat la Philip Morris face publice substanţele cu care este „îmbogăţit” tutunul din ţigări – filmul e făcut după un caz real, care a stîrnit un scandal în SUA acum ceva vreme. Iată că avem şi varianta românească a insider-ului. În ultimile zile, circulă viral, pe e-mail, un mesaj cu titlul „destainuirile unui angajat al Mc Donald’s!!!!!!!”. Nu ştiu dacă e într-adevăr scris de un angajat al McDo, dar despre unele lucruri care se povestesc acolo auzisem şi eu, de la tot felul de oameni care au ajuns în spatele tejghelei şi în bucătăriile McDonald’s.

Iată ce ne spune e-mail-ul respectiv despre produsele marca McDo (puneţi în paranteză greşelile de scriere – nu acestea ne interesează aici):

“Sincer carnea aceea care vi se pare gustoasa in special in Big Mac este intradevar facuta din peste 100 de animale dar mai grav este ca e facuta din resturi tocate de animale decedate.Deci nu sacrificate sau carne de calitate superioara ci carne vita sau mai bine zis “dejectii alimentare”.EU am avut ocazia sa vad o carne din aceea decongelata …credetima ca as fi preferat sa vad un cadavru in descompunere decat sa mai vad odata o carne cu zgarciuri si miros de descompunere si culoare verde dupa numai 6 ore de stat la temperatura camerei.Totodata acea bucata de carne (in stare buna) ajunde in numai 33 de secunde (timpul de “prajire a grilului” ) de la -18 / -23 grade C la +179 grade celsius.Mustarul si Ketchup-ul sunt ok, credeti-ma pe cuvant , ceapa fresh este in regula la fel si cea rehidratata (aceasta fiind rehidratata cu ajutoru apei filtrate si totul in deplina curatenie [in restaurantul in care lucrez eu] ) Un alt factor daunator este salata (si cea pe care o cumparam dar si cea din sandwich-uri) findca ea nu vine intotdeauna vidata sau din cauza proastei manevrari nu este tot timpul sub vid, in plus cea vidata are intotdeauna un gust specific “de cauciuc”.Cartofii prajiti vin din Austria (pt restaurantele din Romania) , nu au nimic special cand nu sunt prajti , sunt cartofi de calitate superioara insa si acestia sunt “maltratati” printr-un proces de prajire de numai 3 min si 50 de secunde in care ajung de la -23 grade C la +175 / +182 grade celsius intr-un ulei care contine 10% grasime animala, ulei vegetal, compusi chimici pt grabirea prajiri ( nu dau numele si celelalte ingradiente findca nu vreau sa fiu facut raspunzator pt incercarile esuate ale unora de a manca cartofi “a la’ MC ”…. Carnea de pui (Mc Chicken / Patty Chicken / Mc Nuggets / SCW [Spicy Chicken Wings] ) este (mi-e si scarba sa spun) de fapt “un fel de carne ” findca este de fapt o carne presata la temperaturi inalte din toata gaina inclusiv gheare / cap s.a.m.d in care se adauga enzime , saruri , E -uri de care am auzit lucruri proaste (din nou va rog sa ma intelegeti ca nu pot da numele acestora findca nu vreau sa fiu facut raspunzator pentru divulgarea unor compusi ce pot fi cumparati de pe piata si folositi in retete proprii care ar cauza disfunctii sau chiar moartea).Carnea celebrului “Filet-O-Fish” este prajita intr-un ulei special pentru ai anihila mirosul de peste, ulei care ii afecteaza compozitia organoleptica si nu numai, sincer nu va recomand sa mancati asa ceva… Inghetata de la Mc este intotdeauna “cea mai buna ” si restu … sincer fata de ce am vazut afara aici laptele pentru inghetata vine de la “La Dorna” (ma refer la laptele “SUNDAE Mix ” pt inghetatele Mc Flurry si Mc Sundae).Pe laptele care vine de la distribuitori nu scrie nici un ingredient, practic nimik ..tot ce pot sa spun este ce vine intradevar in conditii curate si la temperatura optima. (asta in restaurantul in care lucrez eu) …Bauturile ..o alta buba a Mc Donald’s-ului vin in niste tancuri ub forma de sirop (Cola / Fanta /Sprite / Cola Light si Apple Juice) sirop care este impins prin niste tuburi catre un aparat care ii impregneaza Co2 printrn proces care sincer nu este deloc igienic dat fiind faptul ca siropul aluneca pe o tava racita cu freon apoi trece printr-o “teava ” catre duza din fata restaurantului, duza prin care mai trece o alta “cura” cu apa rece si cu Co2 in care mc-ul va mai pune si gheata.Deci luati apa minerala cu gust de cola sau mai stiu ce.Mai nou Lipton in Mc Donald’s este si “la dozator” (desigur ca nu mai este la sticla ca si-ar face concurenta singur) si acesta vine intr-o punga de 10 litri in care este un sirop fffff concentrat care beneficiaza de acelasi “tratament” ca si bauturile carbogazoase insa cu mai multa apa.Sincer Lipton are gust de ceai Ekoland dar de cea mai proasta calitate.Sucul de portocale ( Juice) este de fapt o combinatie de fulgi congetati de portocale cu apa filtrata.Pe el scrie 16 grade Brix (asta ar insemna 67% pulpa din care 32% zaharuri nesaturate si zaharuri naturale si restul apa) insa credetima ca pe duza aia nu iese suc natural de portocale nici in 200 de ani.Placintele de la Mc Donalad’s nu stiu din ce sunt facute dar am auzit lucruri aiurea despre ele …insa aca nu stiu nimik sigur nu am ce sa va spun.In cele din urma salatele de la mc (ma refer la cele din romania) sunt in regula (cea la Sallad Shaker ), cea de ton (Tuna Sallad) si cea “greceasca” (Mediteranean Sallad) insa cea de pui ( Mc Chicken Sallad) nu v-o recomant dat fiind ca are arnea aceea de “pui” de care am vb mai sus.Din nou subliniez ca toate salatele au un gust specific de cauciuc dat fiind faptul ca nu sunt 100% naturale.”

În fine, sînt şi cîteva lucruri naive (cum e chestia cu Big Mac-ul, care ar avea carne făcută din „animale decedate” – şi proba este că, după 6 ore de la decongelare, arăta foarte rău; carnea congelată mult timp, atunci cînd este decongelată, se degradează rapid). Dar sînt şi destule lucruri la care merită să ne gîndim.

32 comments so far

  1. dadatroll on

    Cum a zis un american catre europeni (francezi): nu va place mancarea de la MacDonalds, faceti cum facem noi: nu mancati acolo.

  2. ionuca on

    Nu mananc eu des la Mac, dar asta chiar mi-a taiat orice tentativa de a mai manca acolo 😐

  3. vanblogh on

    Dintotdeauna eu am mers la Mac pentru a folosi WC-urile. Acum că le-au parolat, prefer în altă parte:)

  4. silvia on

    prima data cand am mancat la McDonald’s a fost anu trecut in Budapesta, obligati find de faptul ca n-aveam bani de restaurant, si nu era nici picior de supermarket prin centrul Budapestei.
    asa ca am avut strania experienta sa comandam (eram 4) 4 tipuri de salate, insa toate cu acelasi, gust adica acela de hartie creponata. nici o leguma din salatele alea nu aveau nici un gust – aratau perfect, insa n-aveau gust, n-aveau miros. nu puteau deosebi rosiile de crutoanele de paine din salata 🙂
    am aflat apoi ca legumele ar fi aduse de peste ocean, acolo fiind tratate sa arate perfect, dar fara a avea gust.
    de-atunci ne-am lamurit once and for all ca n-aveam sa mai calcam ever intr-un McDonald’s, nici macar constransi.

  5. adrianchirca on

    nu zic ca ceva din toate astea nu e adevarat, dar va pot spune sigur ca sunt si speculatii. In primul rand am informatii sigure conform carora o parte din carne vine din abatoarele din Romania si este in perfecta stare. La fel si pentru kfc care ia pui de la avicola etc. de unde vin cartofii sau ce contine placinta nu mai stiu, dar carnea sigur e de aici. In ceea ce priveste salatele e marfa de metro adica legume de afara, ecologice care nu au gust tocmai datorita faptului ca sunt crescute fortat. Sa nu mananci de la Mc e la fel de bine cu a nu manca de la orice saormarie, in primul rand datorita uleiului folosit de n ori si a miilor de calorii din carne.In nici un caz pentru ca e carnea un amestec de hoituri..sa fim seriosi totusi…

  6. optzecea on

    Oare controale OPC care sa faca diverse teste organoleptice si de laborator nu exista? Ele ce spun? Sau sunt mituite? Mi se par un pic cusute cu ata alba destainuirile astea… desi unele chestii nu ar departe de adevar, cum zicea cineva mai sus despre refolosirea exagerata a uleiului la prajiri 🙂

  7. vasgar on

    e o exagerare! – Petre Tutea.

  8. optzecea on
  9. adelix on

    Cred ca nu mai calc in Mc.:|
    Aveam perioade cand mancam des pe acolo si de fiecare data ma durea stomacul si aveam greturi,insa nu stiu de ce nu puteam renunta.De fiecare data cand treceam cu fetele prin pasaj pe la Unirii,ne opream sa bem un shake,insa treceam rapid si la mancare.
    Acum a trecut o perioada destul de mare de cand nu am mai fost,insa nu cred ca mai intru intr-un Mc.:-s

  10. david0ff on

    textul original e un fake si are aceleasi origini care mass`urile de YM!…cat despre blogu` alui, sunt convins ca e un tip inspirat de textul care a circulat prin veveve, in niciun caz autorul sau.

  11. dadatroll on

    Vezi ca tiam dat o leapsa.

  12. RedEyed on

    mailul ala m`a facut sa compatimesc oamenii care ii vad ca mananca la mec…eu m`am lasat de mult de sportul asta

  13. Cinabru on

    Pana acum nu mergeam la Mac din principiu, acum motivul esential a devenit scarba. Adevarul este ca de cate ori am mancat acolo, prea bine nu mi-a fost. Chiar deloc. McDonalds sucks balls !!!

  14. Iulian on

    mai nasol e ca am impartasit chestiunea asta inca de cand am citit-o in blog-ul original al persoanei insa nimeni nu s-a dovedit prea interesat de asa ceva. rumoare si dezaprobare iar a doua zi eram invitat calduros si sincer la a double cheese.

  15. raulnecesar on

    Dar voi stiti ca si citricile si bananele sint aduse in tara necoapte?
    Am auzit ca ele se coc artificial, fiind injectate cu nu-stiu-ce-substante.
    Cine mai vrea teorii dintr-astea conspirationiste? mai am… 🙂

    ma intreb cat de natural era caltabosul lui Remes.

  16. vio on

    pot să-mi dau cu părerea doar despre băuturi, mai precis acelaşi sistem cu super concentranţi (siropuri) se practică şi în germania (de pizza hut ştiu sigur şi cred că şi restul fac la fel).
    tot n-am înţeles de ce au atîta succes fast-food-urile, cînd ştie toată lumea că nu-s sănătoase, colesterol, prăjeli tot tacîmul.
    o apă şi-o salată (făcută acasă) îs mai bune (şi mei ieftine, cred), părerea mea.

  17. lusiluca on

    …desi cred ca textul este opera concurentei firmei mcdonald mi-a oferit pretextul de a-mi impiedica fetele sa mai savureze fast-food-ul.Imaginile mentale sunt atit de puternice incit si eu sunt mai ferma in a le interzice astfel de hrana. In plus, pentru a le convinge, am imprimat scrisoarea care, din intiativa uneia dintre copile, a ajuns la scoala. Iar invatatoarea a preluat-o si a transformat-o in obiect de studiu – pam!pam!- la orele de educatie pentru sanatate. 🙂

  18. rolo on

    asta daca mai era cazul sa ne convingem inca odata de calitatea mancarii tip fast food.

  19. danutz on

    sunt unul dintre sutele probabil de oameni care lucreaza la Mc si care au citit acest mail nu vreau sa iau apararea nimanui dar acest text circula de multa vreme, chestia e ca cineva l-a facut cunoscut prin diferite metode si acum toti ii dau importanta.Salatele sunt aduse de o firma romaneasca aceiasi care aduce salate si la kfc si la mai stiu eu cate alte restaurante iar pe cutiile de carne fie ea pui fie vita scrie clar 100% vita sau pui.”Crede si nu cerceta” e o mare minciua incepand de luna trecuta Mc are un program publicitar oricum prin care oricine poate sa viziteze un restaurant din spatele tejghelei.Pana acum la Mc-ul unde lucrez eu nu a venit nimeni si daca ar veni cineva nu ar gasi nimic pt k totul se face ca la carte.uleiul se schimba periodic si ori de cate ori e nevoie cat despre sucuri chiar daca au schimbat ambalajul procedeul ramane la fel au alt gust decat cel din pet.Problema e ca nu din ce e facuta mancare acolo ci din modul in care se face si de respectarea termenilor de garantie secundari depinde sanatatea noastra.Eu mananc de la Mc dar am posibilitatea sa imi fac singur mancarea.Ideea e ca un amarat de ham care are termen de garantie 15 min sa zicem e tinut 30 dar cu toate astea el ramane la fel de cald.Cat despre carne placinte shake inghetata si etc firmele de la care McDo se alimenteaza sunt cele mai bune din domeniul lor in romania si alte tari si sunt aceleasi firme de la care iau si alte restaurante.Chiflele de la ham de la Mc le gasiti si in hamul de la o shaorma din coltul strazi.La Mc sunt alte probleme legate de sclavagismul lucratorilor etc nu de mancare care e nesanatoasa prin definitie la orice fast-food.SPer ca am reusit sa va fac sa intelegeti ca mancare e ”sanatoasa” in limitele unui fast-food.Va stau la dispozitie cu orice intrebare si credeti-ma va voi raspunde sincer chiar daca lucrez la ei ii urasc.(Am nevoie de bani si am ajuns sa iau acolo un salariu frumusel pe care nu cred ca il voi lua din prima luna in alta parte .Cu mult respect va salut

  20. cezarpaul on

    @ danutz: Este foarte posibil ca respectiva scrisoare sa fie o facatura si cel care a scris-o sa nu fie angajat la McDo. Dar aceleasi suspiciuni le puteam avea si fata de tine.
    Ar fi misto ca aia sa fie de fapt scrisa de concurenta (care-o fi concurenta? KFC? restaurantele slow food?), iar asta scrisa de departamentul de marketing al McDo. 🙂

  21. danutz on

    adevarat ca ar fi frumos :)) oricum e laudabil ca un singur om, ma refer la cel care a scris textul ala, a reusit sa sperie o companie cum e McDonald’s.felicitari pt asta

  22. dana on

    salut!sunt dana si lucrez intr-un rest mcd,tot ce vreau sa va spun este faptul ca acestea sunt speculatii pe bune.eu am o fetita de 3 ani care mananca la mcd este adevarat ca nu in fiecare zi dar de fiecare data cand are ocazia si n-o sa-i interzic acest lucru tocmai pentru ca stiu in ce conditii se lucreaza aici,si ca am 100%garantia ca fetita mea nu se va imbolnavi NICIODATA.ai reusit sa faci multi oameni sa renunte la produsele mcd sunt convinsa dar in scurt timp se vor convinge ca in alta parte este RAU si nu la Mc Donald~s

  23. Denysza on

    am lucrat si eu la mc pt o perioada mica de timp si sunt sigura ca nu te-ai putea imblonavi deoarece sunt sanitarizate si se lucreaza cu multa atentie,desi mici incidente se mai pot intampla si aici ma refer la salatele aduse la mc de firma eilsberg care pot avea viermisori lucru independent de mc pt ca aceste salate sunt in pungi vidate iar toti lucratori care prepara sandwichiuri cum ar fi mchicken tasty big mac royal sunt atenti dupa acesti mici intrusi.Alte probleme din interior nu am vazut.Uleiul este suta la suta vegetal nu amestecat cu sperma de bou sau mai stiu eu ce alte minuni si se schimba periodic.Daca la mc mancarea e nesanatoasa ce sa mai zic de fornetti?Lucram intr-un complex comercial iar in ziua aprovizionari cei de la fornetti au scapat jos o punga de pateuri din alea pe care au adunat-o apoi dupa jos si stiu sigur ca nu le-au aruncat.|In timp ne-am inprietenit cu ei si au recunoscut lucrul asta…. toata lumea e stricta cand vine vb de curatenie la Mc.terminati cu prostiile astea pt k sigur cine a s scris asta e fan kfc sau un fost lucrator frustrat :))

  24. cezarpaul on

    Poate ca produsele de la McDo se fac, totusi, in conditii de igiena. Dar ca sint sanatoase – asta nu mai pot sa cred. Ce e sanatos? E sanatoasa carnea aia prajita (eventual, cu un mic adaos de hormoni)? Sint sanatosi cartofii prajiti? Sau poate maioneza?

  25. danutz on

    sigur mancarea de la mc nu e sanatoasa dar mancata cu moderatie fara excese iar pe lanag mancarea asta gen fast-food mai mananci si ceva sanatos poate nu iti face rau dar pt un om care zi de zi mananca la fast-food e clar ca nu va avea un stomac prea fericit si probabil se va alege cu un ulcer perforat sau ceva de genul asta

  26. alinaa on

    am lucrat si eu la McDonalds 2 ani jumate, timp in care am avut timp sa vad destule, timp in care am ajuns sa ii urasc…sa ii urasc pentru ce fac cu angajatii… Despre produse…sa zicem k e adevarat mailul respectiv… dar cat de mare si tare sa fie mcdonalds k tot nu ar putea sa treaca de toate controalele la care sunt vizate produsel…sanatoase nu sunt, nu au cum sa fie sanatoase, dar adevarul e k au un gust de 1000 de ori mai bun k la KFC,si curatenia… curatenia si standardele mcdonalds sunt respectate „k la carte”, cel putin in restaurantul unde lucrez eu…in fine,… daca vreunul dintre „mai-marii” citeste comentariul meu… (ma refer la gyuszi, florina, cei de pe la marketing, chiar si dl. alecu)… ia faceti un control mai amanuntit printre managerii si storii… din transilvania, care apartin de gyuszi…k o analfabeta cu 10 clase e mai ceva k storul si ala cu facultate sta si curge apa pe el in bucatarie, fara pauze si fara suc! si fetele saracele fug la BP cate una!!! k celelalte stau pe casa, si va mai mirati k nu isi ating targetele…de mcdolari nu mai vb…in 3 ani aproape, am stans 70, toti pe mistery shoper… atat!!!la mcdonalds e casa de nebuni! angajatii sunt „slugi”, nu au libere, trag k nebuniik sa aiba managerii bonusuri din vanzari, in schimb curatenia… e ok

  27. pachete on

    aici nu e vorba despre igiena (uneori exagerata) din restaurantele mcd. si nici despre ce scrie pe cutiile in care vin ambalate semipreparatele pe care le folosesc (ca asa pot sa-mi scriu si eu pe masina BMW, ce daca e oltcit). e vorba despre mancare pur-si-simplu. e posibil ca, fiind carne tocata, sa aibe mai multe „vite de provenienta”, la fel cum e (mai putin , dar totusi) posibil ca o transa de carne tocata sa contina carne de la un singur biet animal. ce nu stim noi (si probabil nu o sa stim niciodata) este modul in care sunt hranite animalele respective, si substantele care le sunt administrate. pentru ca e imposibil ca intr-o comunitate (fie ea si de vaci sau gaini) ai carei indivizi nu au fost vaccinati sa nu apara vreo forma de boala care sa nu aiba caracter epidemic. si aceste chimicale raman impregnate in carne, mai mult sau mai putin. e, astea ne fac rau, dar nu se stie in ce masura. poate o sa aflam curand.

  28. poco on

    nu cred k e chiar asa …sincer …poate nu e tare sanatoasa dar nici ” zgarciuri de animale decedate ” nu pun aia in mancare

  29. v on

    zgirciuri de animale vii oricum nu pun, zic io. 😀

  30. detest on

    eu sunt autorul textului… nu este scris la nervi..nu este sris la nimik.este doar adevarul.cine stie stie cine nu presupune.am fost anagajat 1 an de zile…restul povesti e pe zoso blog pt ca nu vreau sa raspund pe fiecare forum…. 🙂

  31. bibiloi on

    Sunteti prea de tot eu nu cred asa ceva dak ar fi sa fie asa neam fi inbonlavit de mult si dak e adevarat ce spuneti opc lua de mult masuri dar nu sa loat deci nu e adevarat;) nare cum nu e bine ceea ce redeti despre ei 😉 k dak se stia nu se mai faceau mec-uri venea politia si nu mai exista nici un mec asa k nu mai invinovatiti pe alti de ce credeti voi dak vedeati cu ochi vostri sau fieecare dintre noi vedeam cu ochii nostri atunci va cred dar …………..

    parerea mea

  32. LOLKFC on

    Oameni buni , Orice mancare de la ORICE FastFood este nesanatoasa(multe chimicale care ajuta la incalzire si preparare rapida). Oricum tu alegi ce mananci si ORICE in exces normal ca face rau.eu mananc la Mc odata pe luna…normal cum am mai auzit de documentara ca in fiecare zi(dimineata,pranz,seara) mancau la Mc si dupaia s-au dus la doctor si li sa spus ca au ajuns rau…nu rezista organismu la miliarde de grame de chimicale.dar 2-3 ori pe luna n-are ce sa-ti faca rau ca elimini toxinele alea…ma rog voi alegeti


Lasă un răspuns

