Chomsky şi Andreea Marin

Chomsky i-a asasinat ani întregi pe studenţii de la secţia de engleză a Universităţii bucureştene cu plicticoşii lui “copăcei” (nu vreţi să ştiţi de “gramatica generativ-transformaţională”! – sînt lucruri care v-ar complica inutil existenţa). Acum îi asasinează pe americani cu critica lui stîngista la adresa politicii SUA. Altfel, un bătrînel simpatic.

Chomski vrea să ne asasineze cu un film cu Andreea Marin şi cu băiatul acela cool şi amorezat de vînătăile femeilor de lîngă el, Ştefan Bănică Jr. În filmul american „A Beautiful Life”, pe care vom putea avea fericirea să-l vedem în primăvara lui 2008, Andreea Marin este lidera unui grup de infractoare. Postură care, de altfel, i se potriveşte de minune.

Ce legătură are Noam Chomsky cu zîna fiţelor şi a fandoselilor, devenită – iaca! – vedetă hollywoodiană? Nici una. Are, eventual, cu o vedetă la fel de internaţională ca Andreea Marin – Sacha Baron Cohen, alias Ali G, alias Borat. Stiţi, desigur, interviul ăsta:

50 comments so far

  1. cezarpaul on

    Pe Chomski cel cu filmul şi cu „i” simplu îl cheamă Alejandro. 🙂

  2. Raluca on

    Offff, „copaceii” inca sunt cosmarul oricarui student de acolo 🙂 Bine ca se fac doar doua semestre 😛 .

  3. cezarpaul on

    …Şi uite aşa devine omu’ anti-ecologist. 🙂 De la nişte profesori încremeniţi in project.

  4. Dan on

    Ca lingvist, Chomsky a fost genial. Ca american de stanga, mai putin, ca sa nu zic deloc pentru ca americanii de stanga dau apa la moara dictaturilor de tip Chavez fara sa aduca o solutie problemelor americane. Iar Andreea n-are nici in clin nici in maneca cu Chomsky asta al nostru. De fapt, nu prea are importanta in toata ecuatia lingvistica si politically correctness pentru ca lumea vedetelor e in afara acestui univers – se mai interesecteaza la vreo urma de discriminare, dar cam atat –

  5. textier on

    corect. problema la noi e cu profii (-ele) care predau prost gramatica lui chomsky.

  6. cezarpaul on

    @ textier: Asa e. Fac din teoria lui cam ceea ce face si Ali G, in interviu. 🙂

  7. andreea_none on

    trebuia d-voastra sa imi aduceti aminte ca inca am restanta la copacei:(( nu reusesc sa inteleg si pace!!!!!

  8. cezarpaul on

    @ andreea_none: noi tot vorbim de copacei, iar diminutivul asta suna a alint – asa incit cei care n-au trecut prin facultatea aia or fi crezind ca sint o chestie sexy…

  9. Lorena on

    de ce mă simt, oare, cu musca pe căciulă? 😛

  10. Iulian on

    traiasca madam cornilescu. never trust a woman that reffers to herself as „Pussy”.

    • Jules on

      But ofcourse, the ultimate „Pussy” … chiar te face sa-l trimiti pe „Dick” (la) in toate cursurile si sa dai la alta facultate!

  11. Georgia on

    Iulian, imaginează-ţi că madam Cornilescu, venea din Bucureşti, la facultatea din oraşul meu, special pentru cursul de „copăcei”, (care nu-s deloc nişte chestii sexy, ci, mai degrabă, nişte ramificaţii înfiorătoare în care ne „căţăram” destul de greu…)

    Faza e că atunci am reuşit să înţeleg „treaba cu ramurile alea”, dar acum, nu mai reuşesc să-mi amintesc absolut nimic. Mi s-a şters totul. Ştiu însă că m-am întrebat atunci, ca şi acum: La ce ne-au folosit?! Dar sunt prea multe, din păcate, pe care le facem şi care nu se regăsesc în nicio finalitate.

    Nu-mi vine să cred că madam C. îşi spunea aşa. Mi-o amintesc destul de clar ca pe o tipă foarte în vârstă, care se îmbrăca în negru şi purta şi o cruce la gât…

    Cezar, de unde ştii tu de copăcei?! 🙂
    (Mi-ar fi plăcut o profă care să predea gramatica lui Chomski într-un stil diferit de cel al lui Ali G.)

  12. Iulian on

    @georgia: copaceii respectivi nu servesc la prea multe decat poate la a impiedica depunerea avansata a prafului pe zona analitica a creierelor noastre de filologi. redundanta si ineficacitatea invatamantului romanesc sunt renumite si ma intreb in fiecare zi cum de inca ne mentinem in elita mondiala si printre cei mai mari exportatori de creiere valabile si cu termen de expirare foarte, foarte inaintat. tipa’i foarte ok si sprintena chiar si la cei 250 de ani cati are iar treaba cu pussy este adevarata. s-a recomandat asa in fata unei profesoare din marea britanie venita intr-un stagiu. dialog aproximativ : „hello mrs cornilescu. my name is..” „oh please, do call me pussy” „…i could never refer to any woman in that particular term!”

  13. cezarpaul on

    @ Georgia: Cum de unde stiu? Am facut si eu, ca tot omu’, o facultate inutila.
    @ Lorena: In chestia asta, cei care nu se simt cu musca pe caciula sint aia fraieri.

  14. Lorena on

    @Cezar: nimic din ceea ce ni se întâmplă nu e inutil. Lucrurile aparent inutile, nasoale, „făcute să ne enerveze” ne învaţă să le preţuim la justa lor valoare pe cele frumoase, veritabile şi „făcute să ne bucure”. Eşecurile ne fac mai buni, mai umani şi mai înţelepţi.

    Dacă nu ai fi trăit multe-multe mici eşecuri care să te zgândăre în orgoliul tău de Leu, nu ai fi avut de unde să ni-l dăruieşti pe pretinul nostru Daniel Abagiu, pe care îl iubim foarte tare şi bem cafele virtuale (şi virtuoase :P) cu el în fiecare zi. Rezon?

  15. cezarpaul on

    @ Lorena: Acum ar trebui sa creasca pipota-n mine incit sa dea pe dinafara. Multele mici si mari esecuri m-au invatat sa n-o las sa-si faca de cap, iar eu sa nu ma ridic deasupra sandalei. Poate ca asta e intelepciunea de care vorbeai.

  16. cezarpaul on

    @ Lorena: Si ma abtin, deocamdata, sa-ti vorbesc despre volumul tau (pe care l-am cumparat, in sfirsit, zilele trecute), ca sa nu para ca-ti intorc o amabilitate.

  17. Cu ce ţi-am greşit? de ce mă suspectezi de amabilitate?

    eu nu ştiu să fiu amabilă. şi nu vreau să fiu amabilă, dam’ it! şi chiar dacă aş putea şi aş vrea… în nici un caz nu aş fi amabilă cu tine. Pentru că amabilitatea implică o doză de convenţional asezonată, după gust, cu falsitate şi…
    …şi nu! Bate-mă, omoară-mă, dar tot n-o să reuşeşti să mulgi amabilitate de la mine. Am zis! 🙂

  18. cezarpaul on

    @ Lorena: Am vazut ca nu te omori dupa ipocrizii si amabilitati – si din ceea ce scrii, si din felul cum esti. (Si stii foarte bine ca vorbim aceasi limba!…) Nu despre amabilitatea ta era vorba, ci de ceea ce ar parea ca-ti intorc eu. Daca eu acum ti-as lauda cartea (asa cum as vrea), ar parea ca o fac ca raspuns la ceea ce ai scris tu. De laudat, o sa ti-o laud, dar mai las sa mai treaca timpul – sa nu se prinda lumea ca iti intorc de fapt serviciul. 🙂

  19. How Ilie Năstase of you, Mr. Caesar! 😀

  20. cezarpaul on

    Te referi la domnul acela cam expirat, dar cu plete de june, care acum citiva ani avea o fabrica/un magazin de pantofi sport pe nume „Nasty”? 🙂

  21. Lorena on

    nuuuu… mă refer la zeul dezlănţuit al rachetei, care îşi „servea” adversarii de-i zăpăcea.

    nici când vorbim de Marylin Monroe nu ne gândim la alcoolica iresponsabilă pe care au găsit-o moartă, dezbrăcată, în urma unei supradoze de droguri…

  22. cezarpaul on

    Îşi servea adversarii, dar îi şi înjura de-i zăpăcea. Era renumit pentru înjurăturile de pe teren.

  23. Lorena on

    ok, mea culpa! dvs. aveţi metode mult mai subtile. şi mult mai eficiente, i might add. 🙂

  24. admin on

    Îmi place să mă caţăr prin copaci, să-i scutur poate pică vreun fruct, nu şi să-i desenez. Apropo, cine-i Chomsky ăsta?

  25. Georgia on

    Hai, măi, încă nu ţi-ai dat seama?
    Adică, Ali G. „peroră” în van?! 🙂 Nţnţ…

  26. k_t on

    iata in fine un post dedicat celor care au trait teroarea copaceilor si a inubliabilei P. Cornilescu. simt ca suntem o confrerie. sa ne unim fortele generativ-transformationale intru protejarea copacilor care nu au nicio vina ca devin hartii pe care noi mazgalim copacei.

  27. ariciul on

    copacei, Cornilescu, Pussy… o, doamne, ma simt atat de intre prieteni aici, si nici macar nu va cunosc :))

    Cu toate ca mie mi-au placut copaceii. Eram in al noualea cer cand reuseam sa copacesc cu succes o frazoaica din cele scarbos de intortocheate.

    Corni a devenit intre timp decanca, in caz ca nu stiati.

  28. andreea_none on

    bai cine ma mediteaza si pe mine? ariciule mai tii minte ceva? ca eu ma uit la cursurile alea si nu imi intra nimic in cap si pace. si daca ma mai duc o data la Cornileasca asa cred ca nu ma mai trece in veci. Pretty pls!
    Si apropo, ce tare nu is singura bantuita de copacei…ma simt mult mai bine!

  29. Simona on

    Marturisesc aici, public, ca nici eu n-am inteles mare lucru din copacei la vremea lor (acu’ mai bine de 10 ani). Oricum, ma interesa mai mult literatura decit lingvistica, that’s for sure. Prin urmare, nu mica mi-a fost mirarea cind, recent, am inceput sa citesc „The Language Instinct” de Steven Pinker, care explica tare frumos copaceii astia (sau o parte din ei) in capitolele 4 si 5. Dintr-odata s-au luminat lucrurile, domnule. I never thought „copaceii” can be so much fun :)). Poate poti sa gasesti cartea asta pe undeva.

    Cred ca, daca ar trebui sa spun in doar citeva cuvinte care este problema cu profesorii din romania, este ca ei de obicei se asteapta ca tu sa fi citit deja, sa stii deja, sa etc. inainte sa ajungi la ei la curs. Pai de ce te mai duci la facultate daca deja stii? Cornilescu ne-a zis la inceputul anului I ca sintem inculti lingvistic. Pai cum sa fim altfel, daca de-abia iesisem din liceu si nu auzisem cuvintul „lingvistica” de mai mult de 3 ori pina atunci :).

  30. dadatroll on

    Interviatorul e un idiot. Nu stie nimic. Nu stiu cum de il dau americanii la TV. Poate pentru ca sunt la fel de idioti ca el.

  31. andreea_none on

    Simona, multumesc frumos. din pacate google-ul nu ma ajuta decat cu reviews si mici citate. dar o sa mai incerc sa o gasesc cumva.

  32. Smilla on

    ma alatur clubului de iubitori (intre ghilimele) de copaci! I will never forget the Inflexion Phrase, pe scurt aIPi. Mintea mea n-a reusit niciodata sa-i patrunda intregul mister. Noroc ca la licenta ne-a picat ceva simplu si-asa am scapat de ea pe veci.
    ce amintiri!

  33. Shell on

    Dragilor,

    Mi-e rusine sa recunosc, dar mie chiar mi-au placut „copaceii”, erau un exercitiu de logica, lipsit de orice utilitate desigur, dar de cand e asta un criteriu la o facultate de filologie? :p
    Oricum, asta nu inseamna ca nu pot sa empathize cu toti cei care au fost traumatizati de copacei.
    Dar, cand pana si unele din cursurile de literatura devin din ce in ce mai aride, ce pretentii sa mai ai la lingvistica?

  34. mihaela on

    nici in cluj nu se vorbeste prea frumos despre „copacei”&Co.Din fericire tocmai mi-am luat restanta la gramatica generativa.andreea_none, daca inca mai cauti steven pinker trimite-mi un mail (mihaela3131@yahoo.com)si te rezolv

  35. dadatroll on

    Dar mey, cum pot sa dea americanii un asa tampit ca sa ii ia interviu la profesorul ala de la Harvard?

  36. Rattus on

    Problema cu copaceii e ca nu isi au nici un rost,isi au poate vreo utilitate in teorie dar in practica sunt total inutili,copaceii lu’ Chomski sunt buni de dat la caini sa se pishe pe ei cand vine vorba de practica.Stiu ca lingvistica este utila oarecum(si este,m-a ajutat sa-mi imbunatatesc enorm de mult accentul)dar hai sa nu exageram!Lingvistica cel putin la noi la Universitate este o pseudo-stiinta care despica firu in 4,dupa care despica cele 4 parti in 40 dupa aia in 400 dupa aia in 4000 si asa mai departe.Filologia,deci si lingvistica,consta in informatii inutile,in intrebari pe care nimeni nu si le pune si in raspunsuri pe care nimeni nu le cauta.Chomski este constient de inutilitatea ocupatiei lui si probabil din aceasta cauza este extrem de modest in clip si-si pastreaza simtul realitatii evitand sa bata campii cu explicatii pompoase si deplasate la intrebarile iritante ale papitoiului care-l imita pe Sean Paul(who sucks).
    Astia sunt singurii copacei pe care i-as defrisa cu cea mai mare bucurie!Miss Alexandra Cornilescu poate sa-si ia copaceii si sa se spanzure de ei,sincer,ma doare-n sfarc de facultatea lu’ peste prajit,ea are impresia ca materia asta de tot rahatul „ne ajuta sa ne organizam si sa ne imbogatim mecanismele de gandire”,yeah right!Cum anume ne ajuta?Ca ne pune sa argumentam evidentul gen „De ce e rosul rosu?” ?Oricum la examene se copiaza mai ceva ca la xerox si cretinofilii care se tot lauda ca au luat 10 ,ca sunt destepti, ca sunt lingvisti etc. ar trebui sa ne mai scuteasca de aceasta atitudine de smartass-wannabe ca in fapt sunt atat de prosti ca nici nu pot sa-si inchida fermoarul de la pantaloni.Secretul succesului la filologie e sa memorezi ca C.D.-ul toate rahaturile pe care ti le dau la ore profii gen Pussy.Sunt f. multi profi cu care te intelegi,gen doamna Ionescu,Baciu (care poseda o voce extreeeeeeem de placuta 😀 pe care eu o ador),Avram,Zirra etc. dar totul se duce de rapa cu inutilii precum Pussy.
    Concluzie:Pussy e la fel de proasta ca copaceii (pardon de cacofonie)in care se tot catara ca maimuta,iar cei care o sustin nu sunt lingvisti ci culilingvisti (culus=fund lingva=limba)care si-au facut o profesie din a lustrui cu limba poponetul lui Pussy si nu doar al lui Pussy.Cu tot respectul,
    Rattus

  37. c. p.-b. on

    @ Rattus: Si eu tot filologia bucuresteana am terminat si pot sa spun ca 80% din chestiile pe care le-am tocit in timpul facultatii nu mi-au mai folosit deloc apoi. Si, cind spun 80%, sint foarte indulgent.

  38. Rattus on

    La care se adauga stresul si nervii provocati de niste profi carora le face placere sa pice studentii.Bine ca mai am cam un an si se termina tot balamucul,culmea prostiei:sa reduci perioada de studiu de la 4 ani la 3 ani dar sa nu reduci si materia studiata.Iar culmea culmii prostiei e sa renovezi un edificiu (sediul din Pitar Mos)care foarte probabil va fi revendicat in 2-3 ani.Apropo de „gandire” si „mecanismele gandirii”.Nu,facultatea de limbi straine este cea mai devastata facultate din cadrul Universitatii,iar catedrele de limbi romanice (in special de italiana si de spaniola) + cea de engleza au pe cei mai infectiosi profi pe care am putut sa-i in vad in viata mea!Sincer,atata marlanie nu am vazut de cand ma stiu!Ne tot bat la cap cu hartiile lor mancate de molii pe care ni le ofera sa le tragem la xerox (care costa bani),ne tot streseaza cu prezentele (suntem la facultate!nu mai suntem la liceu,si unii dintre noi mai si lucreaza),ne dau sa citim cu tona carti tampite pe care in practica nu ai cum sa le citesti si sa le-ntelegi intr-un semestru.Dar lasa,folosim niste neologisme in timp ce vorbim si alte expresii pompoase ca „mecanism de gandire” si totul se rezolva,suntem inteligenti,suntem culti ca batem campii intr-un mod incomprehensibil.Get real!Am vazut si basme mai culte decat Pussy.Eu unul m-as duce cu drag la un curs cu Chomsky,tipu’ pare sa aiba o minte lucida si sunt 101% sigur ca nu urla pe la seminare „Sa mergeti sa vindeti flori la colt ca nu sunteti buni de nimic!” cum face miss Alexa..adica Pussy Cornilescu.Ce poti sa-i ceri unei persoane care insista sa o strigi „Pussy” ?Cand ne-am strans toti in prima zi ne-a spus ca suntem inculti din punct de vedere lingvistic,ca o sa avem probleme cu materia ei,ca o sa fie rea cu noi,bla bla bla tra lalalalala si alte marlanii.Ce sa ne mai incurajeze,ce sa ne mai primeasca prieteneste,ea incepe sa ne faca „inculti” fara sa ne fi macar cunoscut,dar cine pussy ma-sii se crede ea sa vina cu tupeu sa ne ia la 11 metri?Sa se duca la Oxford sau la Harvard unde lumea e mai proasta decat prostamolul daca vrea lume „culta”.
    Bine ca am mai putin de 1 an pana se termina totul.Imi iau diploma si ii las in rahatul lor de facultate.Daca e sa-mi fac masterul mi-l fac in alt loc,in oricare loc dar nu in groapa aia de gunoi cu gunoaie care insista sa le strigi „Pussy” si cu studenti aspiranti la titlul de „destept” pt. ca vin cu laptop-uri la cursuri dar care in realitate sunt atat de prosti ca ar fi in stare sa se inece in timp ce „surfeaza” netul.Vine un timp cand ti se face greata de la atata marlanie,de la atatia idioti care se cred inteligenti pt. ca au memorat pe de (p)rost lucruri idioate (si care au lins dosul cuiva ca pe inghetata ca sa ajunga unde au ajuns).Sincer,sunt S-A-T-U-L.STOP IT ALREADY!

    • Jules on

      Dude..stop it already! Mi-au dat lacrimile! Trebuie sa mai strang din fund si sa primesc suturi inca doi ani de acum incolo..de la Pussy si acolitii briliantzi de nota 10 kre citesc cu trei lectii inainte k sa se dea destepti la ora cu cate un raspuns monosilabic – k mai mult nici ei nu sutn in stare sa retina pe termen lung-..si aia chiar vin cu porcariile alea de carti de un sfert de tona dupa ei!
      Oh, crap (prajit)!

  39. mov e facultatea on

    asta cu copaceii e o necunoscuta totala. nimeni nu stie nimic si cei care reusesc totusi sa ia examenul reusesc de tocilari ce sunt!!!!!!!!!! pussy e un copac si atat!!!!!!!nu are viata, nu are perspective(la 100 de ani ai ei ar trebui sa stea acasa sa croseteze). din pacate o sa termin aceasta facultate si nu o sa imi ramana mare branza in cap….iar de ceilalti profi ce sa mai zic….niste acrituri, niste disperate si niste BABE. profesori mai jalnici si mai pusi pe RRRRR RESTANTE nu am mai pomenit. ei se hranesc cu nervii restantierilor si culmea e ca le place!!!!!!!!! ii urasc pe toti si doar vreo 3 merita respect si admiratie(Avram, Baciu, Protopopescu)in rest niste handicapati. ma rog la Dumnezeu sa intru in licenta si sa scap mai repede!!!aaaaaaa, apropo, dupa ce ca platim o taxa huge si nu avem camine, mai riscam sa nu ne bage in licenta ca de, nu am fost capabili sa depridem tainele copaceilor.plus ca nu vreau sa imi mai aduc aminte de madam Nicolaescu si modul ei de a NU corecta examenele si de a pica in proportie de ….mulllllltttt la suta.
    in rest ne rugam la bunul Dumnezeu pt zile mai bune si note de 5.

  40. krokodilu on

    pt cine a facut facultatea de limbi straine, engleza principal,oameni buni, multi proefsori isi bat joc de voi si in special alexandra cornilescu, care face lucruri inutile si prea complexe pt studentii de anul intai.interesant e ca nu-i pasa ce utilitate (nu e nici macar interesant din punct de vedere teoretic, pt ca ea se asteapta sa tocesti lucruri pe care ti le explica cu fundu, scuzai expresia) are cursul respectiv si ca vrea doar sa-si satisfaca mania bolnava de-a desena copaci si de-a teroriza studenti. trist e ca vrea sa-i oblige pe toti sa se supuna unui model paranoic care nu serveste la nimic. e o femeie bolnava la cap, care nu ar merita sa predea in veci si ma mir cum de a ramas in invatamant si a devenit decan (cred ca facultatea va da faliment pe mana ei). sunt dezgustata de ce se intampla- nu am invatat pic de engleza in facultatea lor de trei lei si am tocit sa invat sa fac copaci -ceea ce nu numai ca nu mi-a folosit la nimic, dar m-a chinuit. inteleg ca trebuie sa facem si cursuri teoretice, nu am avut nimic cu literatura, istoria limbii sau pragmatica, care au fost predate de profesori ok, dar copacii lui madam pussy (pardon my french) suna a nebunie si rautate.

  41. alksa on

    asa, ca sa va simtiti mai bine:nu numai la bucuresti se face gramatica generativ-transformationala, 1st of all.apoi, asta nu il implica numai pe chomsky si nu numai ‘copaceii'(am vrea noi).numarul trei:daca sunteti la litere si puneti virgula intre subiect si predicat sper ca a fost o simpla neatentie, dar:in cazul in care chiar ve asteptati sa faceti ceva cu ‘finalitate’v-as recomanda calduros sa o lasati balta.si prin asta nu ironizez facultatea, ci pe voi!literele iti deschid mintea, te fac sa vezi ca exista si altceva pe-acolo pe-undeva, iti explica ce-i aia lingvistica si care-i diferenta intre asta si gramatica,si, in cel mai fericit caz te fac om de litere.in niciun caz nu mergi acolo ca sa inveti engleza sau sa te pregatesti practic pt viata!caci in cazul in care vrem numai lucruri care ‘sa ne ajute’ fizic hai sa nu mai facem nici literatura, nici filosofie, nici nimic!

  42. Adel on

    Iulian…ce faci, mah, pe blog-uri?! Pai nu crezi ca Dna Pussylica s-ar supara sa vada ce scrieti voi acolo?! :))

  43. ana on

    doamne in ce m-am bagat? cum scap de facultatea asta si de copaceii ei?!

  44. Rodica on

    Dragilor,

    Daca ai pretentia sa faci facultate, scopul tau e sa muncesti si sa gandesti, nu sa stai sa te uiti pe pereti (cum au fost unii obisnuiti in liceu). Motivul pentru care iti trebuie prezenta este pentru ca materiile nu sunt cele mai usoare si ai nevoie sa fii acolo cand profesorul explica. Nu venim la cursuri, dar ne permitem sa acuzam profesorul ca nu am inteles nimic si ca nu luam examenul.

    De ce va deranjeaza ca ii place apelativul „Pussy” nu inteleg. Asta da dovada de faptul ca femeia are un simt al umorului dezvoltat si ca voi nu. Si simtul umorului e o dovada de inteligenta. Fiecare isi stabileste standardele, asa ca daca ei nu i se pare degradant, nu inteleg de ce ati fi voi ofensati in locul ei.

    Nici mie nu imi placea materia asta in anul I. Tin minte ca veneam la cursuri (de la ora 8) si atipeam (des) din cauza ca era prea greu pentru mintea mea de dimineata (pentru ca nu dormisem ca lumea noaptea din cauza colegilor de palier care petrecusera pana la 5 – ca sa vedeti ca in camin nu e asa roz cum credeti voi). Dar dupa ce dormeam in pauza, in a doua ora chiar reuseam sa inteleg despre ce se vorbea acolo. Pentru partial am stat frumusel si am invatat si mi s-a mai luminat mintea. Si apoi am invatat progresiv, ca asa se face – nu totul inainte de examen. Restul a venit de la sine. Da, copacii sunt grei, dar daca exersezi (doar trebuie sa te uiti peste foile de seminar si cursuri) ii intelegi. La examen am luat 10, fara tocit, fara nimic.

    In anul 2 ne-a predat altcineva materia asta; cineva care nu intelegea prea bine ce preda si prin urmare nu am inteles nici noi mare lucru. Daca nu faceam seminarul cu Cornilescu, credeti-ma ca nu pricepeam nimic.

    Nu, nu sufar de prea multa inteligenta si nici de tocilarime. Pur si simplu mi se pare normal sa ma prezint la cursuri si la seminarii daca vreau sa inteleg ceva.

    Faptul ca mini-forumul asta a pornit pe baza unui subiect ales prost de catre autor este irelevant. Dar ceea ce este important este ca voi stati aici si barfiti ca tatele in loc sa ii spuneti femeii in fata: „Tanti, nu ne place! Nu intelegem nimic! Preda-ne altfel!”. Ea isi permite sa spuna ceea ce gandeste. E o dovada de libertate personala. O alta libertate ar fi sa plecati de la facultate daca nu suportati ce se face acolo. Nu va obliga nimeni sa faceti ceva ce nu va place – a, poate doar dorinta voastra de a avea o facultate (care vi se pare inutila) trecuta pe CV. Eu am invatat o multime de lucruri de la facultatea asta (desi sistemul Bologna e o prostie mare) si am avut aceiasi profesori ca si voi. Diferenta este ca eu ii apreciez pe cei care m-au instruit si ca am avut bunul-simt sa imi dau seama ca trebuie sa invat daca vreau sa imi deschid mintea.

    Intelegeti ca trebuie sa respectati orice persoana pe care o intalniti. Pe langa faptul ca daca ii respectati pe ceilalti inseamna ca va respectati pe voi, numai asa veti putea sa treceti peste ego-ul propriu – care va tine pe loc/va intoarce din drum. Daca vi se pare ca „madam Cornilescu” va insulta, este pentru ca voi o insultati pe ea si mai rau. Ea sta de la 8 la 20 in facultate, se straduieste sa va faca sa intelegeti o materie grea, stie ca nu va primi vreun premiu de popularitate pentru asta, explica de 5 ori aceeasi prostie si studentii tot nu stiu pentru ca nu au vrut sa ridice un deget sau pentru ca erau „ocupati”/absenti de fiecare data. Voi ati reactiona si mai rau. De ce trebuie sa treceti prin materia asta? Pentru ca a fi filolog (ceea ce voi ati ales sa deveniti) inseamna si a intelege limba si relatiile dintre cuvinte. Asta inseamna constituency of word si phrase structure – Concepte.

    Nu ii invinuiti pe ceilalti pentru lipsa voastra de chef (chef real, nu cu 4 zile inainte de examen) sa invatati. Sistemul asta al facultatii merge chiar foarte bine daca il respectati. 75% prezenta e mai mult decat suficient pentru un 7 la examenul final.

    Cu incredere ca veti fi luat ceva constructiv din mesajul meu,
    Rodica

  45. sonny on

    As far as I know nimeni nu e obligat sa faca o faculate, cu atat mai putin una care nu-l atrage. La fel de bine daca va deranjau copaceii aia atat de mult si nu va ducea mintea sa-i intelegeti puteati sa faceti ASE-ul sau Politehnica ca tot romanul ‘capabil’. Eu sunt departe de a fi o tocilara 😉 si totusi mi-am facut si masterul in lingvistica, care este mult mai folositor decat literatura pt a invata o limba straina. Cat despre Pussy, va garantez ca este extrem de intelegatoare si o persoana de nota 10. Eu am facut 3 lucrari de diploma cu ea si singurul repros pe care il am este ca ar fi prea pretentioasa, nimic mai mult :)). But then again, parerile nu se discuta…

  46. Livia on

    Hello 😀
    Tin sa mentionez ca am citit toate postarile voastre si vreau sa va zic k mrs corni a ramas tot mrs corni care deseneaza copacei nedescifrabili :)) azi am dat partialul si ……..n am prea facut 😦 oof….to be continued 😀

    • cristina on

      Am dat si eu partialul asta:D Chiar nu a fost asa de rau. Am luat 9 😀 Daca stai putin sa inveti si iti dai interesul, nu e cine stie ce. Si decana chiar e o tipa ok 🙂 Daca ar fi vrut doar sa ne dea pe spate cu inteligenta ei, nu ar fi facut mereu consultatii inainte de orice examen sa explice la ce sa ne asteptam. Mie mi se pare ca vrea sa ajute studentii, ca vrea sa ii faca sa inteleaga. Dar daca studentii vorbesc mereu la cursuri in timp ce explica si se trezesc cu o zi-2 inainte de examen ca nu stiu nimic, pai cu ce e vinovata femeia? Plus ca mereu intreaba la cursuri daca avem vreo nelamurire, daca vrem sa mai explice ceva si nimeni nu zice nimic.

      P.S. Chestia aia cu „nu invat pt ca sunt inutile materiile” mi se pare o prostie. Cineva zicea ca nu exista „materie nefolositoare”, ca orice lucru invatat isi dovedeste utilitatea la un moment dat. In totatlitate de acord! (bine, asta presupune chiar sa-l inveti :P)

  47. a_zorka on

    Saptamana asta am restanta la concepte cu doamna Cornilescu. Abia astept sa desenez copacei. Materia asta e facuta doar pentru viitoarele cadre didactice ce vor sa o urmeze pe Cornilescu. Altundeva nu vad unde poate ajuta asa ceva. gramatica generativ-transformationala… #-o


Lasă un răspuns

