O clară dovadă de neam prost

”Cred ca e mai important ce faci decat cu ce masina mergi.” – scria cineva (Liviu V.), într-un comentariu la post-ul prcedent.

Am cunoscut în Germania nişte activişti ecologişti care erau destul de vocali în mass-media. La un eveniment la care ne-am întîlnit, ei au venit cu SUV-urile lor, eu cu bicicleta. (Eu nu fac activism ecologist, dar sînt un fan al mersului pe bicicletă.) Şi astfel am putut avea plăcerea să arăt înspre maşinile lor şi să le bat obrazul. (Deşi nu ştiu dacă m-au înţeles… -) )

Pe scurt, eu cred că maşina cu care mergi reflectă – în mod direct sau ceva mai subtil – ceea ce faci de fapt.

Acum, într-o altă ordine de idei şi revenind la una dintre cele mai deranjante chestii din Bucureşti – traficul infernal. N-ar fi mai puţină înghesuială dacă unii nu s-ar lăfăi – ei singuri – în maşini XXL?

La Amsterdam nu prea vezi autoturisme pe stradă – printre altele, pentru că nu sînt locuri de parcare (există doar cîteva parcări supraetajate, dar unde taxa e de 30 de euro pe zi). Prin urmare, aproape toată lumea merge cu bicicleta. În Germania, nu sînt aşa de prohibitive parcările, dar tot există destui oameni care se deplasează cu bicicleta. Şi asta nu pentru că nu ar avea bani de maşină. Pînă la urmă, mersul cu bicicleta e o chestiune de civilizaţie. (Dar de ce am vorbi la noi de mersul pe bicicletă, ca măsură a gradului de civilizaţie? Pînă să ajungem la asta, mai avem multe de făcut. Cum ar fi, de exemplu, să creştem consumul de săpun pe cap de locuitor…)

Şi da: SUV-urile sînt enervante. A avea o astfel de maşină reprezintă o dovadă foarte clară de lipsă de caracter, de mitocănie, de neam prost.

Anunțuri

34 comments so far

  1. Nixon on

    Cred ca exagerati putin. Unde sa mergi cu bicicleta prin Bucuresti? Am si eu bicicleta, dar astept niste piste ca lumea.
    Ar fi, intr-adevar, mai putina inghesuiala daca unii si-ar lasa masinile acasa, dar, intre autobuzul sufocant care inainteaza cu 5km/h si Audiu’ metalizat care merge cu aceeasi viteza, e de preferat ultimul: are AC, dar n-are babe care-ti baga cotul in coaste.
    Da, SUV-urile sunt enervante prin oras, dar sunt ideale pe drumurile lungi de concediu.

  2. gramo on

    Aaaaaaa, postul asta m-a uns pe suflet! 🙂

  3. ionuca on

    Ai mei ma tot bat la cap sa-mi iau permisul de conducere. La ce bun? In Baia Mare nu merg cu masina nici moarta [spre deosebire de fostii mei colegi de clasa, care cum au implinit 18 ani, gata, au si primit masina, iar de atunci sunt nedespartiti, ceea ce mi se pare chiar trist avand in vedere ca BM e un oras mic-mic de tot 🙂 ], iar in Bucuresti mi-ar fi cat se poate de frica sa conduc. Prefer metroul si autobusele „pline de babe” decat masinile. Si daca s-ar face piste pentru biciclisti, as renunta si la metrou si la autobus 🙂

  4. Liviu V. on

    Tre’ sa recunosc ca nu sunt sigur daca sa ma simt jignit sau nu. Neam prost stiu ca nu-s (chiar si dupa criteriile dvs. – mi-am vandut masina de cativa ani, si suport cu stoicism metroul). Din postul de mai sus reiese ca dvs. aveti o alta parere. Intr-un fel, imi pare mie rau…

  5. cezarpaul on

    Liviu, asta ai inţeles tu? Că mă refeream la tine?…
    Fraza pe care-am preluat-o din comentariul tău nu era decît un pretext, un punct de pornire, iar post-ul meu nu se referea deloc la tine.
    Comentariul tău mi s-a părut absolut decent şi punea o problemă pe care am considerat că o putem dezvolta.
    Iar eu am dezvoltat-o în direcţia proprietarilor de SUV-uri. Despre ei spuneam că sînt nişte neamuri proaste.
    PS: Nici eu nu stiu dacă să mă simt jignit sau nu cînd mi se adresează cineva cu „dumneavoastră”. :-))) Eu sînt Cezar.

  6. cezarpaul on

    @ Nixon: Cred că pentru nişte piste ca lumea în Bucureşti trebuie aşteptat, nu glumă! Au mai făcut cîte ceva (ultimele pe Splai, pe lîngă Dîmboviţa), dar e mult prea puţin.
    Eu merg cu bicicleta prin Bucureşti pe stradă. În fond, Codul rutier admite chestia asta. Şi, a propos de timp, fac mai puţin pe drum decît aş face cu maşina.
    E-adevărat, nu e prea safe sa mergi cu bicicleta prin Bucureşti. Dar, pînă la urmă, nici cu maşina: te poţi trezi oricînd că te spulberă un nebun care trece pe roşu.

  7. Liviu V. on

    Eh, am inteles ca postul tau vrea sa spuna „SUV + ecologist = cah” si „masina + trafic Bucuresti = crima”.

    Pe de alta parte, postul pornea de la afirmatia mea, cu care nu esti de acord. Ne plasam deci in tabere diferite, eu fiind, in contextul asta, un pic susceptibil de a fi neam prost. 🙂

    Ma rog, nu-mi bausem cafeaua si eram vag iritat, asa ca am simtit nevoia unei lamuriri.

    PS: Ma declar vinovat. „Dvs” de mai sus era folosit, intr-adevar, ostentativ. 🙂

  8. cezarpaul on

    SUV = „cîh” nu numai în combinaţie cu ecologiştii. SUV-ul consumă mult mai mult combustibil decît o maşină obişnuită şi poluează mai mult. În plus, cei care-şi iau SUV nu o fac din motive practice, din necesitate (au familie numeroasă şi trebuie să aibă o maşină încăpătoare sau vor să care materiale cu ea). Motivele ţin de imagine, de fiţe. Mesajul pe care vor să-l transmită este: „Sînt tare, frate, ca maşina pe care o conduc!” (asta poate fi combinată cu „Să moară duşmanii mei!…”)
    A propos de imagine. În Germania, am auzit de la mai multe tipe următoarea chestie: „Ştii ce se zice la noi despre bărbaţii cu Porsche? Că au, de fapt, probleme cu potenţa. Uită-te la ei şi ai să vezi că cei mai mulţi sînt bărbaţi în vîrstă.” Deh, o altă civilizaţie…

  9. kozoo on

    Oare s-a ajuns la „spune-mi cu ce masina mergi ca sa-ti spun cine esti?”… 😉 Am remarcat si eu ca in nicio tara civilizata si cu un nivel de trai mult mai ridicat decat la noi nu se intalnesc atat de multe „masini-tractoare” ca in Romanica, dar… trebuie sa intelegem ca toate astea provin tot dintr-o necesitate de a utiliza masina respectiva in cat mai multe activitati ( in si in afara orasului + serviciu, concediu, familie)… Nu prea ai cum sa pleci cu bicicleta intr-un tur al tarii cu familia si vreo 3 bagaje, nu crezi? 😉

  10. dadatroll on

    N-am inteles, ce e rau cu fitele? Ca exista un oras intreg cladit in jurul lor. Undeva in sud estul Europei.

  11. peculiarme on

    Interesant punct de vedere, cu mentiunea ca mersul pe bicicleta in Bucuresti poate fi o adevarata aventura, in sensul periculos al cuvantului.
    Sa te strecori printre masini cu bicicleta suna posibil, dar cand cunosti prea bine traficul din Bucuresti, soferii nervosi, taximetristii atotstiutori si pe cei cu Logan care nu-s smecheri decat daca pleaca primii de la semafor, parca te gandesti mai mult la metrou.
    Nemai vorbind de strazile total rascolite de lucrari care chipurile erau de neevitat, dar in spatele carora sunt multe manarii si si mai multa spaga (tipic romanesc), indreptati-va atentia si spre pistele mai sus mentionate, cele de pe Splai.
    Pe dreapta Dambovitei mergi bine, dar daca te bate gandul sa alegi pista din stanga, ia-ti si vesta de salvare in caz ca nu stii sa inoti caci craterele din mijlocul acelei piste sunt menite sa te azvarleasca cat colo daca nu esti extrem de atent.

  12. […] si mitocania Am citit acest post scris de un blogger de care nu am auzit pana acum, dar care m-a facut sa iau o pozitie in […]

  13. Arhi on

    dude, in primul rand habar nu ai la masini. sistemul de filtrare la un SUV face ca acea masina sa scoata noxe la jumatate fata de, sa zicem, dacia mea.
    Cat despre bicicleta in oras, mai trebuie sa fie si adaptabila ideea. Una e amsterdamu si alta e bucurestiul.
    Sunt curios cum ar fi sa lucrezi in vanzari de exemplu, sa pedalezi 30 de kilometri din Dr. Taberei pana in Baneasa, si acolo sa te duci, murdar, transpirat si plin de praf, la o prezentare.
    Keep it real.

  14. cezarpaul on

    @ Arhi: Exemplele pe care le dai sînt extreme, dude! De la dacia ta cu Euro 0, pînă la SUV sînt multe variante intermediare. …De parca numai două tipuri de maşini ar fi pe lumea asta – dacie şi SUV. :-)))
    Şi-acum să te lămuresc: SUV-ul poluează mai mult decît o maşină cu acelaşi grad de filtrare a noxelor, dar de litraj mai mic. Consumă mai mult combustibil, deci cantitatea de gaze e mai mare. E o chestie de logică.
    Doi. Nimeni nu zice să mergi zilnic câteva zeci de kilometri cu bicicleta. Pentru asta există, desigur, maşină. Dar sînt unii care şi pentru un kilometru se suie la volan. Eventual, la volanul unui SUV. Despre asta e vorba.

  15. cezarpaul on

    @ peculiarme: Ai dreptate, situaţia nu e roză pentru cei care-şi propun să meargă cu bicicleta pe la noi. Dar, în România, în ce domeniu e roză situaţia?

  16. peculiarme on

    „Dar oricum Romania nu exceleaza in niciun domeniu” nu ma va determina pe mine sau pe restul populatiei sa merg cu bicicleta. Imi suna a „eh, ce sa facem si noi acum ca tot rau e oricum am da-o.”. Daca tot e rau si nu ne strofocam sa schimbam situatia, totul devine o chestie de confort. Mi-e mai comod sa ma urc intr-o masina care imi face si cartofi prajiti daca-mi trebuie (si daca-mi permit) decat sa ma urc pe bicicleta, sa ma umplu de praf, sa nu pot cara dupa mine tot ce as cara cu masina si sa mai si pedalez pana-mi sar capacele.
    Cine are bani si vrea neaparat un SUV ultimul lucru la care o sa se gandeasca va fi poluarea mediului. Iar aici mai intervine si principiul „daca altii tot au, eu de ce sa-mi refuz asta”.
    Eu una nu mi-as lua SUV nu pentru ca polueaza mediul sau pentru ca nu le convine altora, ci pentru ca mi-e ca n-as gasi loc de parcare… si probabil n-am nici bani. 😀
    Si apropo de poluare, ai vazut ce rate comunale circula prin Bucuresti? Scot alea un fum de tusesti pana a treia zi dimineata si te mai ia si cu lesin. Solutia celor sus-pusi nu a fost sa le scoata din circulatie, ci sa le mute pe traseele de la periferie ca nu da bine o asemenea rabla in centrul Bucurestiului. Si daca-mi amintesc eu bine, treaba asta s-a intamplat exact inainte de venirea cuiva de peste mari si tari… nu mai stiu exact a cui, dar a fost mare zgomot ca nu cumva sa vada acel cineva important ce fiare vechi pe patru roti circula la noi. Tara de UE…

  17. smarcastik on

    In unele state din SUA au un control al traficului foarte interesant:nu poti intra pe autostrada daca esti singur in masina. Motivatia e ca daca fiecare persoana din NY spre exemplu ar merge in Manhattan cu masina – s-ar aduna cateva sute de mii de masini care a bloca circulatia deifnitiv, neputand inainta si neexistand atatea locuri de parcare. In Bucuresti treaba sta invers – neaparat trebuie sa mearga fiecare cu masina personala, care trebuie sa aiba cat mai multi cai putere.
    Ei vezi, de-aia se cred romanii cei mai inteligenti din lume – chiar traiesc cu impresia ca au inventat mersul cu masina, caci mersul pe jos…clar nu e pentru noi!

  18. potzekalnikov on

    imi pare rau, draga cpb, ca tre’sa’ti spun ca, in egala masura, o dovada foarte clara de mitocanie, de neam prost si de ce’i mai vrea, este plonjonul instinctiv in generalizari; toti romanii e analfabeti, toti tiganii e hoti, toti posesorii de suv e mitocani si lista, la care ai contribuit, poate continua;

    ma rog, este punctul tau de vedere, il etalezi de la amvonul micului lider de opinie ce zace in tine (fa-ceti-va-lu’-fa-ceti-va-lu’), poate il si multiplici…

    whatever, ce pipa ta, ca sa spun asa?

    scriitorul cpb nu a fost niciodata pasiunea mea (ma rog, eu sunt de la tara, poate am un retard artistic); publicistul cpb mi s’a parut interesant si nu m’am ferit sa’l citesc, cand am avut ocazia; omul? hm, am lucrat cateva saptamani in acelasi areal, nu am putut sa’mi fac o parere dar, cine stie, poate ca se va dovedi, pe viitor, ca intelepciunile trec in secolul 21 si, atunci, „spune’mi cum bloguresti (sau p’aproape) ca sa’ti spun cine esti”!

    peace with U!

  19. cezarpaul on

    @ potzekalnikov: Nu sint lider de opinie, nici macar unul mic. Nu-mi place o asemenea postura. De altfel, tara e plina de lideri de opinie, nu mai e nevoie de unul in plus.
    Doi. N-am spus ca „toti romanii e analfabeti, toti tiganii e hoti” si nici eu nu am la inima generalizarile. Cu toate acestea, sint chestiuni in care poti generaliza fara sa fortezi prea mult realitatea (care e diversa, precum stim).
    Pot sa-ti mai dau un exemplu, daca vrei: toti ascultatorii de manele sint, manifest sau doar in strafundurile lor, niste mitocani, niste neamuri proaste. Desigur, se poate ca un cercetator, antroplog etc. sa asculte la un moment dat manele din interes profesional – si, in mod clar, el nu are nici o legatura cu mitocania. Dar nu despre astfel de exceptii vorbim aici.

  20. kogaionon on

    spre rusinea mea, eu am SUV… de peste 3 ani… si chiar am avut oportunitatea de a schimba doua (ma simt mai sigur pe drumurile astea)… de la SUV la ecologie suna ca si cum Ecologistul patriei vaneaza pe nesimtitii lasatori de pet-uri in electorala noastra delta…

    chiar ne place sa generalizam, sa inventam bariere/repere… ne ajuta? Cezar, ce legatura are totusi masina pe care o ai cu lipsa de caracter? Daca am SUV-ul de la firma se mai pune? …-)

  21. cezarpaul on

    SUV-ul nu e pentru drumuri proaste – pentru asta e mult mai nimerită o maşină cu adevărat de teren. SUV-ul are doar aparenţa de maşină de teren, dar e de fapt pentru şosele ca-n palmă şi pentru parcat în faţa restaurantelor cu pretenţii. Asta spuneam: SUV-ul e de cele mai multe ori imagine (de tipul „iaca ce forţos sînt eu!”) şi nimic mai mult.

  22. kogaionon on

    imagine inseamna si un ceas de fite, si o masa la un retaurant luxos… tb totusi decantat (uneori macar) epatarea de moft… altfel, totul pare a se invalui intr-o forma vehementa de frustrare vindicativa… cat despre „fortosi”, sunt de acord cu tine! sunt la mare acum si ma orbesc lanturile de aur ce se preling pe burtile unor conationali de-ai nostri… care probabil au si masini pe masura.

    PS. SUV-ul, intr-o varianta plastica, este Jeep-ul calicului… Oare la biciclete nu exista si sortimente de fite? Nu trageti in mesager… are doar un punct de vedere in care crede…

  23. runbaby on

    merg cu bicicleta pe strada, alaturi de masini, de mai bine de 1 an prin bucuresti. e neplacut, intr-adevar, cand is multe masini, claxoneaza toti nebunii si mai inghiti si gaz de esapament, dar nu e (atat de) periculos. piste nu se vor face pana nu va exista masa critica de utilizatori care sa puna presiune pe autoritati. vorbesc de piste reale si utilizabile, nu de batai de joc ca pictarea trotuarului pe langa dambovita. si eu cred ca o masina care consuma mult, condusa in fiecare zi in acest oras, pentru distante usor de acoperit cu metroul sau pe jos e o dovada de nepasare si egoism. si, exact cum spune si cezar, bicicleta va duce acolo mult mai repede. iar daca lucrati in vanzari, this could be your competitive edge, poate ii impresionati pe cei la care mergeti. n-o sa ajungeti lac si puteti intra la baie sa va spalati pe fata. Doamne fereste sa iesim din turma…

  24. cezarpaul on

    Runbaby, i-ai cam umilit pe domnii carora li se parea ca a merge cu bicicleta prin Bucuresti e o treaba pe care numai Superman poate s-o faca… Nu, nu trebuie sa fii Supeman. In Occident, am vazut si doamne in virsta peee-dalind frenetic (vorba lui Florian din Transilvania – mai stie cineva cine-i Florian din Transilvania?).

  25. kogaionon on

    runbaby: topicul propus de Cezar se pare ca se referea strict la Bucuresti (recitind chiar asa e), eu il raportam la propria-mi situatiune. Inseamna ca mesajul tau nu era directionat spre mine…, ma gandesc eu. Ar fi chiar distractiv sa vin cu masina de la 60 de km de Bucuresti si, in frumoasa capitala, sa-mi scot bicicleta pt a ajunge unde am treaba, nu? de acord cu abordarea pragmatica a pistelor… dar nici cu scuterele nu-mi e rusine, 90% din accidente sunt din cauza celor ce nu sunt invatati sa se uite in retrovizoare zarindu-le. asadar, de acord, pe linie…

  26. runbaby on

    da, discutia principala era despre bucuresti, cel putin eu despre asta vorbeam. acum, ca-mi ridici mingea la fileu :), indraznesc sa zic ca si in tara sau aiurea cred ca e mai bine sa folosesti o masina cu un consum redus (pentru buzunar si mediu deopotriva), dar nimeni nu poate impune asa ceva, discutam doar de puncte de vedere aici. sa stii ca desi ti se pare amuzant, asta ar fi o solutie: sa vii cu masina in oras si, daca ai drumuri scurte, sa le faci cu o bicicleta sau cu un scuter. it could also be fun ;).

    pot sa intreb cine e florin din transilvania :)?

  27. cezarpaul on

    Florian din Transilvania este pseudonimul lui Mircea Florian, un tip care facea o muzica foarte ciudata, alternativa, pe vremea lui Ceausescu. Era cunoscut numai in mediile underground – si iti inchipui ce insemna underground pe vremea aia… A scos un singur disc, sub numele acesta, „Florian din Transilvania”, si acolo era o piesa in care zicea si chestia asta: „pedalind frenetic, de amintire fug” (nu e cine stie ce zicerea, dar, daca ai sti piesa, ai vedea ca dadea foarte bine in context).
    Inainte de ’89, Mircea Florian a fugit din tara si s-a stabilit in Germania, in orasul Wuppertal.

  28. kogaionon on

    Mircea Florian… hmmmm, frumoasa aroma cu discurile din acea vreme! Se „batea” la Electrecord cu Celelalte Cuvinte, undeva cu motul Pittis si Fantana Suspinelor! Frumoase texte!

    runbaby: am primit mingea… exista suv-uri care consuma comparabil cu o berlina, de ex (ca sa evitam extremele, vb lui Cezar) iar cu noxele chiar nu-mi fac probleme, deoarece japonezii sunt mult mai atenti la chestii de astea decat toti ecologistii nostri (fara reprosuri sau trimiteri rautacioase).
    sa-mi iau un scuter, da, da, da… sa ma sufoce la semafor muzicile „bizantine” de la SUV-urile si Jeep-urile de langa mine?…:-) ca de la masini cu bun simt se subintelege din acest chat ca e imposibil…
    Si mai e si o problema de confort, care n-are legatura cu ecologia, caracterul sau mai stiu eu ce… vara e prea cald, iarna e prea frig iar pe ploaie prefer sa merg (sau preferam odinioara) cand nu merg la serviciu sau la alte intalniri cu aceeasi finalitate. Sincer, insa, nu-mi place deloc circulatia din Bucuresti, mai ales Baneasa aia zilnica ma termina! Noroc cu muzicile mele!

  29. cezarpaul on

    @ kogaionon: Ehei, vorbim de Celelalte Cuvinte… Piesa „Un sfirsit e un inceput” stiam s-o cint si la chitara – si cred ca mi-as mai aminti-o si acum, cu putin efort.
    Am ajuns ca moşii aia pe care-i cuprinde melancolia dupa cum era pe vremea lor… Deh, taică, ce să-i faci?

  30. kogaionon on

    Cam asa Cezar! Doar ca mosii aia vorbeau pe o banca in parcurile pline de verdeata si ozon (sa m-apuc si eu de militat pt treburi ecologice invaluite de aroma cianuroasa, poate?) sau la o tarie mica dimineata (dar obligatoriu dupa orele 10.00!!!) iar noi melancolizam acum pe-alui lui Gates carari… „suflet nefericit”, da, da, da…

  31. Aky on

    „Masina reflecta clar ce faci.. o dovada clara de neam prost..”.. poate usor prea multa virulenta si etichetare, sa-mi fie cu iertare. Cum era cu judecarea dupa aparente?.. (nu ca nu aprob pe alocuri cele spuse). Generalizarile excesive sunt cumva, Poate, o forma care ascunde o carenta de fond(uri?), ma gandesc – dau doar cu parerea, nu stiu. Si apoi, fratilor, oricata dreptate exista in ceste randuri, prea usor devine orice motiv de niervare – si uite-asa ajungem nevrotici, ne cresc dioptriile la ochelarii de cal si devenim incrancenati. E doar o opiniune.. Oricum, multam Cezar, chiar m-a prins post-ul asta si comentariile aferente.. La cat mai multe teme de gandire.

  32. vio on

    nu stiu ce-i aia SUV (adica m-am prins vag citind toate comentariile), dar partea aia cu cine are porsche am auzit-o si eu:)

    am citit ieri parca la inozza (as da link, dar ma tem de antispamfilter! inozza blogspot com) o chestie foarte reusita, dupa parerea mea, mi se pare ca se potriveste cit de cit aici, iat-o:
    „Apoi, in drum spre celalalt work place, am dat peste un traffic jam atat de groaznic, ca am stat 10 minute geam in geam cu Oana Roman si potaia de pe scaunul din dreapta ei. Nu stiu daca eu sau ea ne simteam mai penibil. Asa ca, dupa ce maxiul in care ma aflam a parcurs vreo 20 de metri in 30 de minute, m-am dat jos si am continuat drumul pe jos. Bineinteles ca toti soferii blocati in trafic au considerat ca e de datoria lor sa ma clacsoneze cand am trecut pe langa ei. Si i-am iertat pe toti, pe principiul dragostei crestine si al tolerantei fata de imbecili, mai putin pe un sofer de tir, al carui claxon aproape mi-a dat atac de cord. Asa ca m-am intors, m-am apropiat, si l-am intrebat: „Te simti mai barbat ca m-ai bagat in toti sperietii cu claxonul tau?” S-a uitat tamp la mine. „Stiti cum se spune”, a inceput el cu un ranjet. „Masina mare…”, „Masina mare, nesimtire mare?…sau masina mare, creier mic?” l-am intrebat si m-am intors pe calcaie, fara sa astept toate urarile pe care m-ar fi rugat sa le transmit rudelor mele demult decedate.”

    ps viitorul meu fost sot (prima infatisare la divort e-n octombrie) toooocmai si-a luat jaguar!
    (sint femeie si nu ma pot abtine, ok?:D)

  33. cezarpaul on

    @ vio: O masina SUV (Sport Utility Vehicle) are alura unei masini de teren – deci e mare -, dar este de fapt destinata soselelor. Daca o scoti off-road, ramii cu ea acolo. Exemple de SUV-uri: Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, BMW X3 sau X5, Volvo XC 90, Mitsubishi Pajero, Mercedes M-Class, Toyota RAV4 etc.
    Jaguar zici? Unul din sloganurile lor este „Unleash a Jaguar!”. Deci, scapat din chingile casniciei, omul tau se va dezlantui… 🙂 Sau, cel putin, la asta viseaza.

  34. kogaionon on

    Cezar,

    Te astept la o tura off-road cu al meu SUV (nu e chiar atat de fitos ca cele amintite de tine) sa vedem daca ramanem pe acolo. Dar, chiar si asa, vom scoate din spatele masinii bicicletele (cum bine mi-a recomandat runbaby) si vom merge mai departe…:-)
    Cat despre Jaguar, are garda la sol jos de tot… ceea ce inseamna ca ar putea fi vulnerabil usor, la orice!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: